Psicologia
Enviaments recents
-
Estudi de l'impacte social de l'agressivitat en l'etapa d'infantil
(Socials-UVic, 2022-06-02)El present Treball Final de Grau tracta sobre quin impacte té l’agressivitat en les aules d’Educació Infantil amb la finalitat d’analitzar les diverses situacions d’agressivitat en el dia a dia a l’aula amb infants de 5-6 ... -
Anàlisi de les propostes i dinàmiques dels docents per a potenciar la creativitat a E.I.
(Socials-UVic, 2022-06-02)El Treball Final de Grau tractava sobre la creativitat, tot tenint en compte la importància d’aquest element en l’Educació Infantil. L'objectiu del treball era conèixer en quines propostes i dinàmiques es fomentava la ... -
Autoconcepte, creativitat i nivell socioeconòmic: un estudi comparatiu en el segon cicle d’educació infantil
(Socials-UVic, 2022-06-13)Amb el present Treball de Final de Grau es pretén, com a principal objectiu, analitzar la possible incidència del nivell socioeconòmic d’un individu en el seu nivell de creativitat i d’autoconcepte. Aquesta correspondència ... -
Creativitat i Asperger: una aproximació a les percepcions i creences del professorat d'educació infantil i primària
(Socials-UVic, 2022-06-13)El present treball de recerca de fi de grau té com a finalitat principal esbrinar les percepcions i creences dels i les docents dels diversos centres educatius d’educació infantil i primària envers la creativitat, els ... -
La relació entre la creativitat i la resolució de problemes interpersonals a Educació Infantil
(Socials-UVic, 2022-06-13)El present treball de Final de Grau que es presenta a continuació surt de l’interès a conèixer si hi ha una relació entre la creativitat i la resolució de problemes interpersonals en l’etapa d’educació infantil. El ... -
Influència de les il·lustracions en l'atenció sostinguda i el record durant la lectura de contes a l'Educació Infantil
(Socials-UVic, 2022-06-13)El present Treball de Final de Grau tracta sobre la investigació de si els àlbums il·lustrats faciliten l’atenció i el record d’històries en infants d’educació infantil. Les representacions visuals, segons Follmer i Semb ... -
Anàlisi dels rols de gènere al pati
(Socials-UVic, 2022-06)El present Treball de Final de Grau s'analitza els rols de gènere al pati, com aquests es potencien i com es poden abolir. Tenint en compte la importància de la transmissió dels valors en l'educació, la següent investigació ... -
Anàlisi de les emocions provocades per la COVID a través dels dibuixos infantils en diverses escoles de Manresa
(Socials-UVic, 2022-06)La Covid-19 ha estat, i és, un tema que ha afectat en la nostra societat; el confinament, les mascaretes, i la manera com irrompé en les nostres vides. És per això que l’objectiu d’aquesta investigació ha estat veure com ... -
Mindfulness i atenció sostinguda amb infants de 5 anys
(Socials-UVic, 2021-06)En el present estudi s’analitza l’efecte que provoca la pràctica de mindfulness, al llarg de cinc setmanes, en relació a la capacitat d’atenció sostinguda (manteniment de l’atenció) en dos grups de 10 i 11 alumnes ... -
L'escola inclusiva i els videojocs: un nou recurs a l'aula
(Socials-UVic, 2021-06)L’estudi té com a objectiu analitzar les diferents perspectives que tenen les mestres i les famílies envers la utilització de videojocs com a recurs didàctic i d’inclusió per tal de poder introduir-los a l’aula. Per ... -
Influència del part en relació amb el desenvolupament motor dels infants
(Socials-UVic, 2021-06)En el present Treball de Fi de Grau es planteja com a objectiu organitzar una aula de lactants amb material i mobiliari específic de la Metodologia Pikler, per comprovar si hi ha influència d’aspectes del moment del ... -
El treball emocional d'una aula de caminants d'una escola bressol de Manresa
(Socials-UVic, 2021-06)Segons Bisquerra i Pérez (2012), l’educació emocional és un procés educatiu continu per potenciar el desenvolupament de les competències emocionals com a element essencial de l’ésser humà, amb l’objectiu d’augmentar el seu ... -
Infància, TIC i salut: ús de les pantalles i impacte en la salut dels nens i nenes de 3 a 6 anys
(Salut-UVic, 2021-07)L’objectiu d’aquesta investigació, portada a terme entre els mesos d’octubre de l’any 2020 i maig de l’any 2021, és descriure l’impacte de les pantalles sobre la salut i el benestar dels infants de 3 a 6 anys des de la ... -
Els beneficis de la musicoteràpia en l'àmbit físic, socioemocional, cognitiu i comunicatiu en infants amb TEA i el paper de les famílies en el seu desenvolupament
(Salut-UVic, 2021-06)En el present Treball de Fi de Grau (TFG) s’ha volgut demostrar els beneficis i efectes positius que ofereix la música com a teràpia en l’àmbit físic, comunicatiu, socioemocional i cognitiu, exercida a infants amb Trastorn ... -
Anàlisi de les metodologies utilitzades pel professorat d’educació infantil del Bages envers infants amb TDAH
(Socials-UVic, 2021-07-14)El diagnòstic del Trastorn per Dèficit d’Atenció amb Hiperactivitat ha tingut una crescuda en els últims anys que ha fet que les escoles disposin de protocols i metodologies concretes per tal d’assegurar una bona actuació ... -
L'escola inclusiva amb alumnes amb TDAH: eines, mitjans i reptes del personal docent: elaboració d'un material per al treball de l'atenció sostinguda
(Socials-UVic, 2021-07-14)Amb aquest Treball de Fi de Grau, s’ha volgut fer un estudi sobre el Trastorn per Dèficit d’Atenció i Hiperactivitat1, les seves aproximacions teòriques, simptomatologia, criteris de diagnòstic i, per altra banda, s’ha ... -
Amics imaginaris en educació infantil: relació amb la creativitat i les habilitats socials
(Socials-UVic, 2021-05-24)En la present recerca s’ha analitzat la relació entre la presència d’amics imaginaris i la creativitat, la personalitat creadora, la fantasia i les habilitats socials en infants de 4 a 6 anys; sota quines condicions es ... -
Creences i pràctiques de les/els mestres entorn la creativitat i els materials
(Socials-UVic, 2021-05-24)En la present recerca s'ha analitzat la relació existent entre la creativitat i els materials en les creences i pràctiques de les/els mestres d'educació infantil, a més de veure si hi ha diferències entre les del primer ... -
Anàlisi de la gestió de les emocions en les sessions de psicomotricitat a l’educació infantil
(Socials-UVic, 2020-06)Aquest treball de final de grau es basa en tres conceptes essencials en l’educació infantil: moviments, psicomotricitat i emocions. És important tenir en compte que els infants presenten una necessitat innata de moviment, ... -
El gateig en relació amb l’equilibri i la lateralitat en infants de 1 a 3 anys
(Socials-UVic, 2020-06)Autors de diverses disciplines científiques Le Boulch, Sugrañes i Àngel, entre d’altres, han estudiat durant dècades sobre els components objecte d’estudi d’aquest treball. En aquest s’avalua una mostra total de 40 infants ...