Search
Now showing items 1-10 of 13
La creativitat dels infants segons la metodologia d'aula i el rol docent: anàlisi i estudi de la creativitat dels infants de P5 en quatre escoles
(Socials-UAB, 2018-05-07)
El rol que adopta l’adult a l’aula, i el tipus de metodologia que empra en aquesta, esdevé quelcom clau en el procés educatiu, i en la creativitat dels nens i nenes (Csikzentmihalyi 1966, Torrance 1965, Romo (1987). És per ...
La creativitat i l'adquisició de la lectoescriptura en la segona etapa d'educació infantil
(Socials-UAB, 2018-05-07)
En el present estudi, s’investiga si la creativitat i la lectoescriptura tenen relació entre si
i si l’actuació docent i la metodologia d’aula influeixen en el desenvolupament d’aquestes dues variables.
Les pràctiques ...
El mètode Aucouturier en sis escoles
(Socials-UAB, 2018-05-07)
Aquesta recerca té com a finalitat observar com s’utilitza el mètode Aucouturier a les escoles. S’han dut a terme les observacions, analitzant les diferents fases de la sessió, observant la interacció dels infants i ...
Expressió corporal i autisme: comparativa entre dos infants amb i sense autisme
(Socials-UAB, 2018-05-07)
La finalitat d’aquest estudi és comparar un infant amb autisme i un infant sense autisme en
l’àmbit de l’expressió corporal, centrat en el moviment i l’actitud, i comprovar si al llarg de les
sessions observades es ...
Prejudicis de gènere dels mestres d'Educació Infantil i com aquests els transmeten a l’aula
(Socials-UAB, 2018)
Els centres d’Educació Infantil són responsables de promoure la igualtat d’oportunitats de nenes i nens, incorporant la perspectiva de gènere a l’acció educativa, prevenint i gestionant els comportaments i actituds ...
Mètode Olivera: conductes motrius intel·ligents
(Socials-UAB, 2018)
El present treball tracta d'un estudi sobre un nou mètode de psicomotricitat, el mètode Olivera, el qual es caracteritza per treballar les intel·ligències múltiples en les seves sessions. S'ha avaluat l'efectivitat d'aquest ...
La conversa entesa com a generadora de coneixement
(Socials-UAB, 2018)
Actualment, la conversa pren un paper secundari en les pràctiques educatives de les escoles, en lloc de ser l’eix central de tota intervenció, ja que és utilitzada, tal com exposa Portillo (1992), per omplir aquelles estones ...
L’inici de la deambulació a tres escoles de primera infància
(Socials-UAB, 2018-05-07)
L’inici de la deambulació és un procés complex pel desenvolupament psicomotriu
de l’infant, el qual està condicionat per l’entorn on es troba el nen i/o nena (Pikler,
1969). Fent que sigui essencial el reforç i el compromís ...
La teràpia assistida amb cavalls: coneixement i opinió dels docents i els efectes en el desenvolupament d'un infant (emocional, social i conductual) amb trastorn de l'espectre autista
(Socials-UAB, 2018-05)
La teràpia assistida amb cavalls (TAC) és una tècnica que realitza un professional que fent ús del cavall i del seu entorn contribueix al desenvolupament integral d’una persona (Vives, 2015).
L’objectiu d’aquest treball ...
Anàlisi de la percussió corporal a les escoles públiques del Bages (3-6)
(Socials-UAB, 2018-05-07)
Els objectius d’aquest treball són analitzar els beneficis de la percussió corporal per als infants i descobrir la presència de la percussió corporal en les escoles. Així doncs, es podrà observar la resolució de dues ...