Els beneficis de la musicoteràpia en l'àmbit físic, socioemocional, cognitiu i comunicatiu en infants amb TEA i el paper de les famílies en el seu desenvolupament
Visualitza/ Obre
Data
2021-06Autor
Tutor/director
Tipus de treball
Projecte de recercaCondicions d'accés
Accés restringitMetadades
Mostra el registre d'unitat completAbstract
En el present Treball de Fi de Grau (TFG) s’ha volgut demostrar els beneficis i efectes positius
que ofereix la música com a teràpia en l’àmbit físic, comunicatiu, socioemocional i cognitiu,
exercida a infants amb Trastorn de l’Espectre Autista (TEA). Això s’ha realitzat a través de la cerca
d’informació de diferents estudis i investigacions, així com duent a terme entrevistes a
professionals de la Musicoteràpia, i també enquestes a famílies per conèixer el seu paper en el
desenvolupament dels seus fills/es en quant a temps, tècniques i espais dedicats a la música
compartida a casa.
En el marc teòric s’exposen tant les característiques del Trastorn de l’Espectre Autista com de la
Musicoteràpia. També s’analitzen els beneficis que la Musicoteràpia aporta en l’autisme i el
paper de les famílies en el seu desenvolupament. A més a més, la metodologia que es duu a
terme en el present estudi té un doble objectiu. Per una banda, identificar els efectes que té la
Musicoteràpia en diferents àmbits en infants amb TEA mitjançant entrevistes a professionals de
la Musicoteràpia. Per altra banda, conèixer el paper que tenen les famílies en la música
compartida a casa i els beneficis que les sessions de Musicoteràpia hagin pogut aportar als seus
fills/es a través d’enquestes a famílies amb infants amb TEA.
Així, els resultats de l’estudi revelen que els beneficis més grans que té la Musicoteràpia en
infants amb Trastorn de l’Espectre Autista són en l’àmbit emocional i comunicatiu. A més, la
implicació de les famílies també té beneficis sobretot en l’àmbit emocional. In the present Final Degree Project (FDP) it has been wanted to prove the benefits and positive
effects music offers as a therapy in the physical, communicative, socioemotional, and cognitive
scope, exercised on children with Autism Spectrum Disorder (ASD). This has been done through
the search for information from different studies and research, as well as conducting interviews
to music therapy professionals, and surveys of families to know their role in the development of
their children in terms of time, techniques and spaces dedicated to the shared music at home.
The characteristics of both Autism Spectrum Disorder and Music Therapy are set out in the
theoretical framework. The benefits of music therapy on autism and the role of families in their
development are also analyzed. In addition, the methodology carried out in the present study
has a dual purpose. On the one hand, to identify the effects that Music Therapy has in different
areas in children with ASD through interviews with Music Therapy professionals. On the other
hand, to know the role that families have in shared music at home and the benefits that Music
Therapy sessions have been able to bring to their children through surveys of families with
children with ASD.
Thus, the results of the study reveal that the biggest benefits of Music Therapy in children with
Autism Spectrum Disorder are in the emotional and communicative field. In addition, the
involvement of families also has benefits, especially in the emotional field.
Paraules clau
Musicoteràpia , Trastorn de l’Espectre Autista , implicació familiar , Music Therapy , Autism Spectrum Disorder , Family involvementCol·leccions
- Psicologia [59]