• català
    • español
    • English
    • català
    • español
    • English
  • Login
home
Fundació Universitària del Bages
View Item 
  •   Repositori Home
  • Educació infantil
  • Psicologia
  • View Item
  •   Repositori Home
  • Educació infantil
  • Psicologia
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

L'escola inclusiva amb alumnes amb TDAH: eines, mitjans i reptes del personal docent: elaboració d'un material per al treball de l'atenció sostinguda

Thumbnail
View/Open
tiare.pdf (2.458Mb)
Tiare Castellar_poster.pdf (4.511Mb)
Date
2021-07-14
Author
Castellar Benito, Tiaré
Tutor/director
García Collado, Francis
Bachelor thesis type
Projecte de recerca
Right access
Restricted access
Metadata
Show full item record
Abstract
Amb aquest Treball de Fi de Grau, s’ha volgut fer un estudi sobre el Trastorn per Dèficit d’Atenció i Hiperactivitat1, les seves aproximacions teòriques, simptomatologia, criteris de diagnòstic i, per altra banda, s’ha cercat informació sobre l’escola inclusiva dins el nostre sistema educatiu. Partint de la recerca de diferents intervencions educatives dins l’aula amb infants TDAH, en fer la menció d’infància i salut, també s’ha preparat un material a partir d’unes pautes per poder captar, enfocar i mantenir l’atenció dels infants. Amb això, s’ha creat una guia didàctica amb 50 propostes diferents i el seu material pertinent. Així doncs, amb la implementació del material dins l’aula, s’ha pogut observar un canvi en l’infant i el grup d’aula, demostrant, com esmenten altres estudis, que les intervencions conductuals a l’aula poden ser útils en aquest tipus de situacions.
 
With this Final Degree Project, research has been carried out on Attention Deficit and Hyperactivity Disorder, their theoretical approaches, symptomatology, diagnostic criteria, and, on the other hand, information about inclusive schools has been searched within our educational system Based on the research on different educational interventions in classrooms with ADHD children, making the mention of childhood and health, a material has also been created based on guidelines to capture, focus and maintain the attention of children. With this, a didactic guide has been created with 50 different proposals and their relevant material to use it. Therefore, with the implementation of the material in the classroom, a change has been observed in the child and, within, in the classroom group, demonstrating, as other studies mentioned, that behavioral interventions in the classroom can be useful in this type of situation.
 
Keywords
Attention Deficit Disorder , Hyperactivity , Material , Inclusion , Intervention , Dèficit d'Atenció , Hiperactivitat , Material , Inclusió , Intervenció
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-materies
Trastorn per dèficit d'atenció amb hiperactivitat , Intervenció educativa , Material didàctic
Line of work
Eduació Infantil
Eduació Infantil::Psicologia
URI
http://repositori.umanresa.cat/1/641
Collections
  • Psicologia [59]

Fundació Universitària del Bages / Av. Universitària, 4-6 / T. 93 877 41 79 / 08242 Manresa (Barcelona) / fub@fub.edu
Contact Us | Send Feedback
 

 

Browse

All of RepositoriCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsLines of workDescriptorsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsLines of workDescriptors

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Fundació Universitària del Bages / Av. Universitària, 4-6 / T. 93 877 41 79 / 08242 Manresa (Barcelona) / fub@fub.edu
Contact Us | Send Feedback