Search
Now showing items 1-10 of 11
El racó del conte com a motor de la cultura literària a l’etapa 3-6 anys
(Socials-UVic, 2020-06)
Avui en dia la literatura infantil forma part de moltes de les aules d’Educació infantil,
la gran majoria disposen d’un racó de contes o una biblioteca d’aula. Ara bé quina és
la importància que les escoles donen aquest ...
Coneixement d'un grup de mestres de la ciutat de Manresa respecte el TDAH en base a la seva formació
(Socials-UVic, 2020-06)
No existeix un marcador biològic amb què es puguin basar els especialistes per realitzar
diagnòstics de TDAH (Corrigan i Whitaker, 2017). Tanmateix, a escala mundial,
aproximadament el 5% dels infants són diagnosticats ...
Anàlisi de la gestió de les emocions en les sessions de psicomotricitat a l’educació infantil
(Socials-UVic, 2020-06)
Aquest treball de final de grau es basa en tres conceptes essencials en l’educació infantil: moviments, psicomotricitat i emocions. És important tenir en compte que els infants presenten una necessitat innata de moviment, ...
El gateig en relació amb l’equilibri i la lateralitat en infants de 1 a 3 anys
(Socials-UVic, 2020-06)
Autors de diverses disciplines científiques Le Boulch, Sugrañes i Àngel, entre d’altres, han estudiat durant dècades sobre els components objecte d’estudi d’aquest treball. En aquest s’avalua una mostra total de 40 infants ...
Observació dels efectes de la musicoteràpia en el comportament de tres infants amb transtorn de l'espectre autista
(Socials-UVic, 2020-06)
La musicoteràpia és un recurs terapèutic que utilitza la música i els seus elements per
ajudar a les persones a afavorir i millorar la seva qualitat de vida en entorns mèdics,
educatius i quotidians (Federació Mundial ...
Anàlisi de tres centres educatius sobre la gestió del protocol d’actuació que proposa la Generalitat de Catalunya envers un infant amb TDAH
(Socials-UVic, 2020-06)
El protocol establert per la Generalitat de Catalunya envers un infant amb TDAH afirma
que la diagnosi clínica del TDAH es fa dels sis anys en endavant, però que, no obstant
això, abans d’aquesta edat es poden observar ...
El coneixement dels i les mestres d'educació infantil sobre el TDAH
(Socials-UVic, 2020-06)
Un dels trastorns més comuns diagnosticats en les etapes de la infància i adolescència ha
sigut el Trastorn per Dèficit d’Atenció amb Hiperactivitat (TDAH). Tot i el gran nombre de
diagnosticats hi ha hagut molts ...
Relació entre creativitat i habilitats socials en infants de 5-6 anys
(Socials-UVic, 2020-06)
En la present recerca s’ha analitzat la relació entre creativitat i habilitats socials en infants. L’interès per l’estudi sorgeix per la controvèrsia teòrica al respecte (Mumford i Gustafson, 1988; Csikszentmihalyi, 1998). ...
Ioga i atenció selectiva en infants de 6 anys
(Socials-UVic, 2020-06)
L’estudi té com a objectiu analitzar des d’una perspectiva teòrica-pràctica si la tècnica del ioga augmenta la capacitat d’atenció selectiva i el control inhibitori, fent que els infants centrin més atenció i inhibeixin ...
Anàlisi sobre la possible relació entre les variables creativitat i autoconcepte tenint en compte el gènere amb infants d'entre 5 i 6 anys
(Socials-UVic, 2020-06)
El present treball de final de grau pretén analitzar dues variables; la creativitat i l’autoconcepte. Més concretament, es vol explorar si existeix correlació entre dues maneres diferents de mesurar la creativitat, si el ...