Exploració Educació infantil per títol
Ara es mostren els elements 21-40 de 121
-
Anàlisi i propostes de millora dels espais de biblioteca d'aula
(Socials-UVic, 2022-06)El present Treball Final de Grau tracta sobre els espais de biblioteca d'aula d'educació infantil i com aquests han d'estar organitzats per tal de promoure l'educació literària dels més petits. Tenint en compte la importància ... -
Anàlisi sobre la possible relació entre les variables creativitat i autoconcepte tenint en compte el gènere amb infants d'entre 5 i 6 anys
(Socials-UVic, 2020-06)El present treball de final de grau pretén analitzar dues variables; la creativitat i l’autoconcepte. Més concretament, es vol explorar si existeix correlació entre dues maneres diferents de mesurar la creativitat, si el ... -
Autoavaluació docent en perspectiva de gènere
(Socials-UVic, 2021)Actualment vivim en una societat que està molt condicionada pels rols de gènere, la participació majoritària de l’home i els estereotips que defineixen a un sexe o l’altre. Des de l’educació, és més necessari que mai fer ... -
Autoconcepte, creativitat i nivell socioeconòmic: un estudi comparatiu en el segon cicle d’educació infantil
(Socials-UVic, 2022-06-13)Amb el present Treball de Final de Grau es pretén, com a principal objectiu, analitzar la possible incidència del nivell socioeconòmic d’un individu en el seu nivell de creativitat i d’autoconcepte. Aquesta correspondència ... -
Els beneficis de la musicoteràpia en l'àmbit físic, socioemocional, cognitiu i comunicatiu en infants amb TEA i el paper de les famílies en el seu desenvolupament
(Salut-UVic, 2021-06)En el present Treball de Fi de Grau (TFG) s’ha volgut demostrar els beneficis i efectes positius que ofereix la música com a teràpia en l’àmbit físic, comunicatiu, socioemocional i cognitiu, exercida a infants amb Trastorn ... -
Caracterització de la por en els àlbums il·lustrats infantils publicats a Catalunya
(Socials-UVic, 2023-06)Vivim en una societat on es reprimeix l’emoció de la por, fins i tot es nega; quan aquesta és imprescindible per a sobreviure, per no estar exposats a perills constants. Al llarg del temps, s’han transmès frases repetitives ... -
La coeducació al pati escolar: una comparativa d'espais i materials en dos centres d'educació infantil
(Socials-UVic, 2019-06)Actualment la coeducació és un tema força treballat a moltes escoles, ja que de cada cop més la societat està lluitant per tal d’aconseguir més igualtat entre els homes i les dones per tal de fer desaparèixer qualsevol ... -
Coeducació: mitjà per a la igualtat: observació i anàlisi d'un espai de cuina a l'Escola Puigberenguer de Manresa
(Socials-UAB, 2018-05-07)Un tema actualment present i preocupant a la societat d’avui dia és el sexisme. Contínuament es veuen notícies de casos relacionats amb el tema. Un dels mitjans i/o àmbits per aconseguir una societat sense estereotips i ... -
Coeducar a través de la literatura infantil: anàlisi de la literatura infantil, envers la coeducació, de cinc escoles de la ciutat de Sabadell
(Socials-UVic, 2020-06)El següent treball de final de grau té com a temes principals la coeducació i la literatura infantil. La coeducació és un sistema pedagògic integral que té com a objectiu el desenvolupament de l’alumnat en condicions de ... -
Com ha afectat la Covid-19 als infants i les famílies?
(Socials-UVic, 2022-06-02)El present Treball de Final de Grau tracta sobre com la Covid-19 ha impactat els infants i les seves famílies, a nivell emocional així com dels vincles que s’estableixen entre l’infant i la família. Per assolir l’objectiu ... -
Com influeixen els espais diàfans en l'aprenentatge dels infants?
(Socials-UVic, 2021-05)El present Treball de Final de Grau tracta sobre els espais diàfans educatius i com aquests influeixen en l’aprenentatge dels infants. Tenint en compte la importància de l’espai en l’àmbit educatiu, el següent treball ... -
Com influeixen els patis escolars en el joc i comportament de quatre nenes de cinc anys?: Una comparació del joc i comportament de quatre nenes de cinc anys i dels seus patis escolars diversos
(Socials-UVic, 2022-06)Aquest Treball Final de Grau tracta sobre quatre patis escolars i com aquests influeixen en el joc de quatre nenes de cinc anys. Parteix de l’interès de respondre una pregunta: Què passa si un pati no té res envers un pati ... -
Com respon el Lab Sobre Rodes davant la discapacitat
(Socials-UAB, 2018-05-23)La discapacitat intel·lectual és una alteració en el desenvolupament que se centra en diferents limitacions en el funcionament individual, desavantatjant a l’individu a afrontar-se a certes situacions. El present treball ... -
Com tracten els mestres l'alimentació saludable a les aules d'educació infantil?
(Socials-UVic, 2022-06)El present Treball de Final de Grau pretén estudiar com tracten els mestres/as l’alimentació saludable, a les aules d’educació infantil, tenint en compte els mètodes i recursos, com han canviat aquests al llarg dels anys ... -
Les competències dels i de les mestres de l'escola bressol en el coneixement de l'educació corporal a través de la psicomotricitat
(Socials-UAB, 2019-05)La finalitat d’aquest treball d’investigació és aprofundir en la formació que tenen els i les docents de les escoles bressol en l’educació corporal a través de la pràctica psicomotriu. Per fer-ho ens centrarem a fer una ... -
Competències emocionals en mestres en formació i en actiu de Catalunya i els Estats Units d'Amèrica
(Socials-UVic, 2020-06)Els estudis destaquen la importància que les mestres d’educació infantil tinguin formació en competències emocionals, per tal de millorar la qualitat de l’educació i assolir amb èxit la seva professió. No obstant això, no ... -
Coneixement d'un grup de mestres de la ciutat de Manresa respecte el TDAH en base a la seva formació
(Socials-UVic, 2020-06)No existeix un marcador biològic amb què es puguin basar els especialistes per realitzar diagnòstics de TDAH (Corrigan i Whitaker, 2017). Tanmateix, a escala mundial, aproximadament el 5% dels infants són diagnosticats ... -
El coneixement dels i les mestres d'educació infantil sobre el TDAH
(Socials-UVic, 2020-06)Un dels trastorns més comuns diagnosticats en les etapes de la infància i adolescència ha sigut el Trastorn per Dèficit d’Atenció amb Hiperactivitat (TDAH). Tot i el gran nombre de diagnosticats hi ha hagut molts ... -
Els conflices a P-5 d'educació infantil i les conseqüències del "bullying"
(Socials-UVic, 2019-06)El propòsit d’aquest estudi és: observar, conèixer i analitzar la tipologia de conflictes entre iguals i les conseqüències, especialment en els casos de bullying. Per saber els tipus de conflictes i les relacions que ... -
Els conflictes en una aula de P3 i P5
(Socials-UAB, 2019-06)El treball que es troba a continuació pretén investigar els conflictes a una classe de P3 i una de P5 de l'Escola Font Rosella de Sabadell. Es fa mitjançant una metodologia qualitativa a partir d'observacions directes i ...