• català
    • español
    • English
    • català
    • español
    • English
  • Login
home
Fundació Universitària del Bages
View Item 
  •   Repositori Home
  • Educació infantil
  • Psicologia
  • View Item
  •   Repositori Home
  • Educació infantil
  • Psicologia
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

El coneixement dels i les mestres d'educació infantil sobre el TDAH

Thumbnail
View/Open
TFG final (765.8Kb)
Date
2020-06
Author
Sarmiento Charles, Irina
Tutor/director
García Collado, Francis
Bachelor thesis type
Projecte de recerca
Right access
Restricted access
Metadata
Show full item record
Abstract
Un dels trastorns més comuns diagnosticats en les etapes de la infància i adolescència ha sigut el Trastorn per Dèficit d’Atenció amb Hiperactivitat (TDAH). Tot i el gran nombre de diagnosticats hi ha hagut molts professionals i científics que negaven l’evidència científica d’aquest trastorn. Això suposava que molts dels professionals que s’enfrontaven al TDAH, com eren el col·lectiu de mestres d’educació infantil, no tinguessin clares les directrius del tema en qüestió. L’objectiu de la investigació va ser determinar el grau de coneixement que tenien els/les mestres d’educació infantil sobre el TDAH a Manresa. La metodologia que es va emprar en aquest treball va ser la mixta, ja que a partir del mètode quantitatiu es van poder recollir les dades i a partir del mètode qualitatiu es van poder avaluar els resultats basant-se en el marc teòric. La mostra va estar formada per 33 mestres que podrien pertànyer a les 33 escoles de Manresa. L’anàlisi de les enquestes es va avaluar a partir de 5 blocs: les causes i origen; les característiques; les conseqüències; el diagnòstic i els manuals; i la medicació, el tractament i la finalitat. Els resultats van mostrar que molts dels docents enquestats tenien una base raonable de coneixements sobre què és el TDAH, tot i que no eren suficients per poder adoptar un rol crític respecte al trastorn. En conclusió el coneixement que tenien els enquestats estava orientat a la falta d’evidència en les bases que sustentaven el TDAH
Keywords
TDAH, mestres educació infantil, evidència científica, formació, ADHD, early childhood education teachers, scientific evidence, training
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-materies
Trastorn per dèficit d'atenció amb hiperactivitat , Infants hiperactius -- Educació , Mestres -- Formació
Line of work
Eduació Infantil::Psicologia
URI
http://repositori.umanresa.cat/1/565
Collections
  • Psicologia [59]

Fundació Universitària del Bages / Av. Universitària, 4-6 / T. 93 877 41 79 / 08242 Manresa (Barcelona) / fub@fub.edu
Contact Us | Send Feedback
 

 

Browse

All of RepositoriCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsLines of workDescriptorsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsLines of workDescriptors

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Fundació Universitària del Bages / Av. Universitària, 4-6 / T. 93 877 41 79 / 08242 Manresa (Barcelona) / fub@fub.edu
Contact Us | Send Feedback