La coeducació al pati escolar: una comparativa d'espais i materials en dos centres d'educació infantil
Visualitza/ Obre
Data
2019-06Autor
Tutor/director
Tipus de treball
Projecte de recercaCondicions d'accés
Accés restringitMetadades
Mostra el registre d'unitat completAbstract
Actualment la coeducació és un tema força treballat a moltes escoles, ja que de cada
cop més la societat està lluitant per tal d’aconseguir més igualtat entre els homes i les
dones per tal de fer desaparèixer qualsevol actitud de caràcter sexista.
El que es pretén fer amb aquest treball és observar i analitzar els espais i materials del
pati de l’escola, ja que aquest és un espai on els infants, segons el que s’ha pogut
observar, desenvolupen un tipus de joc més lliure en el que molts cops tendeixen a
reproduir determinats rols de gènere.
Per tant, l’objectiu és comprovar com la distribució de l’espai i els materials del pati
fomenten que els nens i les nenes l’utilitzin de manera desigual segons el seu sexe.
Partint del que diuen diferents autors sobre aquest tema, és a dir, què s’entén per
coeducació i com aquesta està implicada al context escolar i al pati, i per tal de poder
verificar o refutar la hipòtesi plantejada a l’inici del treball, s’ha portat a terme un treball
de camp que s’ha desenvolupat a dues escoles de Barcelona, del barri de les Corts,
cadascuna d’una metodologia educativa diferent.
A partir de les observacions i enquestes realitzades als dos centres es va poder
comprovar com afectava la distribució de l’espai i ús de materials del pati a les
interaccions i actituds dels nens i les nenes.
Després d’analitzar els resultats, es va poder concloure que els nens i les nenes
utilitzaven alguns dels materials segons el seu sexe, essent els nens els que ocupaven
gran part dels espais, tot i que la part central d’aquests estaven ocupats per nenes.
Paraules clau
coeducació, escola, espais, materials, coeducation, school, space, materialSublínia de treball
Eduació Infantil::Societat::CoeducacióCol·leccions
- Societat [24]