Coeducar a través de la literatura infantil: anàlisi de la literatura infantil, envers la coeducació, de cinc escoles de la ciutat de Sabadell
Visualitza/ Obre
Data
2020-06Autor
Tutor/director
Tipus de treball
Projecte de recercaCondicions d'accés
Accés restringitMetadades
Mostra el registre d'unitat completAbstract
El següent treball de final de grau té com a temes principals la coeducació i la literatura infantil. La coeducació és un sistema pedagògic integral que té com a objectiu el desenvolupament de l’alumnat en condicions de llibertat, equitat i correspondència, i la literatura infantil una eina per treballar i fomentar aquest concepte amb l’alumnat d’educació infantil. Els dos objectius generals d’aquest estudi són, per un costat, investigar si les mestres de les aules de P5 de cinc escoles utilitzen la literatura infantil com a eina per treballar la coeducació a classe i, per l’altre, analitzar quins elements coeducatius predominen en els llibres de les cinc escoles, segons el criteri dels autors i autores Guix et al. (2017). Per realitzar la investigació, s’ha dividit en dues parts el treball, la primera on es presenta les teories de diferents autors i autores necessàries per dur a realitzar l’estudi; la segona, on es recullen els resultats de les entrevistes i de l’anàlisi dels llibres. Amb això, s’ha arribat a la conclusió que encara queda un llarg camí per aconseguir una conscienciació de la importància que tenen els llibres que els infants llegeixen i treballen a l’aula.
Paraules clau
literatura infantil, coeducació, educació infantil, children’s literature, coeducation, childhood education.Matèries
Coeducació , Literatura -- Educació infantil , Literatura infantil , Infants -- Llibres i lecturaSublínia de treball
Eduació Infantil::Societat::CoeducacióCol·leccions
- Societat [24]