Exploració Educació infantil per títol
Ara es mostren els elements 70-89 de 121
-
La importància de la resiliència a les aules d'infantil
(Socials-UVic, 2019)El propòsit del treball és observar si la resiliència, en l'etapa d'educació infantil (0-6), té importància pels centres educatius i per les famílies. A més de conèixer o saber si la porten a la pràctica a les aules, de ... -
Infància, TIC i salut: ús de les pantalles i impacte en la salut dels nens i nenes de 3 a 6 anys
(Salut-UVic, 2021-07)L’objectiu d’aquesta investigació, portada a terme entre els mesos d’octubre de l’any 2020 i maig de l’any 2021, és descriure l’impacte de les pantalles sobre la salut i el benestar dels infants de 3 a 6 anys des de la ... -
Influència de l'entorn familiar-estils de criança i altres variables- en el desenvolupament de la creativitat infantil
(Socials-UVic, 2019-05-20)En el present estudi s’han analitzat les relacions que s’estableixen entre la creativitat, els estils de criança i altres variables socioculturals i sociodemogràfiques. La finalitat principal és descobrir les influències ... -
Influència de les il·lustracions en l'atenció sostinguda i el record durant la lectura de contes a l'Educació Infantil
(Socials-UVic, 2022-06-13)El present Treball de Final de Grau tracta sobre la investigació de si els àlbums il·lustrats faciliten l’atenció i el record d’històries en infants d’educació infantil. Les representacions visuals, segons Follmer i Semb ... -
Influència del part en relació amb el desenvolupament motor dels infants
(Socials-UVic, 2021-06)En el present Treball de Fi de Grau es planteja com a objectiu organitzar una aula de lactants amb material i mobiliari específic de la Metodologia Pikler, per comprovar si hi ha influència d’aspectes del moment del ... -
Ioga i atenció selectiva en infants de 6 anys
(Socials-UVic, 2020-06)L’estudi té com a objectiu analitzar des d’una perspectiva teòrica-pràctica si la tècnica del ioga augmenta la capacitat d’atenció selectiva i el control inhibitori, fent que els infants centrin més atenció i inhibeixin ... -
El joc simbòlic com a eina del desenvolupament dels infants de 3-4 anys: la funció del llenguatge oral en el joc simbòlic
(Socials-UVic, 2019-06)En aquest treball es valora la importància que té el joc simbòlic en el desenvolupament social, cognitiu i emocional dels infants en relació al lingüístic. A més, el simbolisme en el joc és una bona eina per crear ... -
Joc simbòlic i la creativitat verbal
(Socials-UVic, 2019-06)El treball presentat és una investigació sobre la relació entre joc simbòlic i la creativitat verbal. La recerca s’ha dut a terme en dos grups d’EI 5, de centres diferents, amb l’objectiu de poder fer una comparació amb ... -
L’aplicació actual dels contes tradicionals des d'una perspectiva dels estereotips i rols de gènere
(Socials-UVic, 2022-06)El present treball de Final de Grau tracta sobre els contes tradicionals com a possibles transmissors d'estereotips i rols de gèneres i si tenen o no aplicació a les aules d'infantil actuals. Tenint en compte la importància ... -
L’espai nadó del Lab 0_6: el material de qualitat és essencial per cobrir les necessitats dels infants segons la fase de desenvolupament
(Socials-UAB, 2018)El present estudi pretén posar de manifest la importància que tenen els materials de qualitat a l’hora de promoure l’aprenentatge dels infants, al mateix temps aquests puguin fomentar la seva estimulació sensorial per tal ... -
L’impacte de formar-se en el Lab 0_6
(Socials-UVic, 2019-06)L’espai de ciències LAB 0-6 ofereix diverses propostes i aprenentatges que ajuden a apropar la ciència als infants que hi participen. Els/les educadors/es també tenen l’oportunitat de gaudir d’una visita en aquest espai ... -
L’inici de la deambulació a tres escoles de primera infància
(Socials-UAB, 2018-05-07)L’inici de la deambulació és un procés complex pel desenvolupament psicomotriu de l’infant, el qual està condicionat per l’entorn on es troba el nen i/o nena (Pikler, 1969). Fent que sigui essencial el reforç i el compromís ... -
L’ús de les tecnologies en el segon cicle d’Educació Infantil en els centres de la comarca del Bages
(Socials-UAB, 2018)Aquesta recerca pretén donar resposta al compromís que els docents i els centres de la comarca del Bages ofereixen sobre la implementació de les tecnologies focalitzades a la millora de l’aprenentatge en el segon cicle ... -
El maletí del pes: proposta pedagògica científica per a l'etapa d'educació infantil
(Socials-UVic, 2019-05)El "Maletí del pes", sorgeix de la voluntat i l'objectiu de dissenyar, elaborar i dur a la pràctica un recurs educatiu de caràcter científic que permeti als infants de segon cicle d'educació infantil, descobrir, experimentar ... -
Materials musicals de manipulació adequats per experimentar les qualitats del so en nens i nenes de 2 a 3 anys
(Socials-UVic, 2020-06)L’aprenentatge dels infants és quelcom complex que val la pena analitzar per tal d’ajustar la intervenció educativa. La música té un paper important a l’educació infantil sobretot a les primeres etapes, ja que els permet ... -
El mètode Aucouturier en sis escoles
(Socials-UAB, 2018-05-07)Aquesta recerca té com a finalitat observar com s’utilitza el mètode Aucouturier a les escoles. S’han dut a terme les observacions, analitzant les diferents fases de la sessió, observant la interacció dels infants i ... -
Mètode Olivera: conductes motrius intel·ligents
(Socials-UAB, 2018)El present treball tracta d'un estudi sobre un nou mètode de psicomotricitat, el mètode Olivera, el qual es caracteritza per treballar les intel·ligències múltiples en les seves sessions. S'ha avaluat l'efectivitat d'aquest ... -
La millora de la consciència fonològica en infants de 5 i 6 anys
(Socials-UVic, 2019-05)La consciència fonològica està lligada directament amb els processos de lectura i escriptura, argumentat al marc teòric d'aquest treball per diversos autors i estudis. Els objectius d’aquest treball són conèixer més sobre ... -
Mindfulness i atenció sostinguda amb infants de 5 anys
(Socials-UVic, 2021-06)En el present estudi s’analitza l’efecte que provoca la pràctica de mindfulness, al llarg de cinc setmanes, en relació a la capacitat d’atenció sostinguda (manteniment de l’atenció) en dos grups de 10 i 11 alumnes ... -
La música com a eina per al desenvolupament de l'expressió corporal
(Socials-UVic, 2022-06)La música és l’art del so en el temps, un element habitual i normal en el nostre dia a dia, i l’expressió corporal la tècnica a través de la qual es pot exterioritzar les sensacions i sentiments. Tant la música com l’expressió ...