Exploració Educació infantil per títol
Ara es mostren els elements 53-72 de 121
-
El desenvolupament de l’expressió dels rols de gènere en el joc simbòlic
(Socials-UVic, 2021)Aquest treball consta d’una investigació sobre el desenvolupament de l’expressió dels rols del gènere en el joc simbòlic en infants de 3 a 5 anys. Es tracta de l’observació directa i no participativa de 3 sessions a cada ... -
Desenvolupament professional del docent mexicà i català: formació del docent en els seus primers anys de treball en una escola pública
(Socials-UVic, 2021)Partint de la importància en la formació del docent, en el present treball d'investigació s'analitza les diverses perspectives i visions que tenen Mèxic i Catalunya respecte a la formació dels docents al llarg de la seva ... -
Les dimensions de la documentació fotogràfica: com enfocar-la com a un recurs pedagògic
(Socials-UAB, 2018)La present recerca consta d’un procés d’investigació amb l’objectiu d’identificar quins principis requereix la documentació fotogràfica, per tal que esdevingui un recurs pedagògic que reforci l’aprenentatge dels infants ... -
Discursos i materials: de-construïnt les categories de gènere en les propostes d'acció del LAB 0_6
(Socials-UVic, 2020-06)El present treball tracta d’una investigació duta a terme a l’espai de ciència de lliure elecció, LAB 0_6 de Manresa. La investigació segueix la perspectiva feminista postestructuralista reconstituïda (Rodríguez Menéndez ... -
El disseny dels espais educatius a l'aula d'educació infantil està al servei de la pedagogia de l'escola?
(Socials-UVic, 2020-06)En el present treball es planteja com l'espai d'una aula d'Educació Infantil és un agent més d'aprenentatge pels infants. L'objectiu principal és indagar com el disseny de l'espai d'una aula d'Educació Infantil està en ... -
Disseny, validació i millores d'una proposta didàctica per abordar la problemàtica ambiental dels residus plàstics
(Socials-UVic, 2019-05-20)Aquest projecte d’investigació es basa en l’educació ambiental. En aquest cas, el marc de referència és la problemàtica dels residus plàstics en els mars i oceans. Amb l’objectiu d’afavorir l’adquisició de valors ambientals ... -
L'educació corporal en quatre escoles d'educació infantil
(Socials-UAB, 2018)El present treball mostra els resultats de l’observació de les sessions de psicomotricitat realitzades en quatre escoles, dins el curs de P-4 i en un grup inter-nivell. Es realitza un estudi comparatiu, observant activament, ... -
Educació inclusiva amb infants en risc d'exclusió social
(Socials-UVic, 2021-06)La finalitat d’aquest Treball de Fi de Grau (TFG) és aprendre i conèixer diferents estratègies i recursos que fan servir els i les mestres a les escoles per tal d’incloure infants i famílies que pateixen risc d’exclusió ... -
Els efectes de les abraçades en infants amb conductes agressives
(Socials-UVic, 2019-05-20)Aquest treball de final de grau està realitzat des d’una perspectiva teòrica-pràctica que té com a objectiu principal investigar i comprovar si les abraçades redueixen l’agressivitat dels infants que contenen trets ... -
L'escola inclusiva amb alumnes amb TDAH: eines, mitjans i reptes del personal docent: elaboració d'un material per al treball de l'atenció sostinguda
(Socials-UVic, 2021-07-14)Amb aquest Treball de Fi de Grau, s’ha volgut fer un estudi sobre el Trastorn per Dèficit d’Atenció i Hiperactivitat1, les seves aproximacions teòriques, simptomatologia, criteris de diagnòstic i, per altra banda, s’ha ... -
L'escola inclusiva i els videojocs: un nou recurs a l'aula
(Socials-UVic, 2021-06)L’estudi té com a objectiu analitzar les diferents perspectives que tenen les mestres i les famílies envers la utilització de videojocs com a recurs didàctic i d’inclusió per tal de poder introduir-los a l’aula. Per ... -
Estudi de l'impacte social de l'agressivitat en l'etapa d'infantil
(Socials-UVic, 2022-06-02)El present Treball Final de Grau tracta sobre quin impacte té l’agressivitat en les aules d’Educació Infantil amb la finalitat d’analitzar les diverses situacions d’agressivitat en el dia a dia a l’aula amb infants de 5-6 ... -
Experimentem amb circuïts elèctrics: proposta científica per a l'etapa d'educació infantil
(Socials-UVic, 2020-06)“Experimentem amb circuits elèctrics” sorgeix de la voluntat i l’objectiu de dissenyar, d'elaborar i d'avaluar una proposta de ciència, en aquest cas, per introduir la temàtica de l’electricitat a segon cicle d’Educació ... -
Expressió corporal i autisme: comparativa entre dos infants amb i sense autisme
(Socials-UAB, 2018-05-07)La finalitat d’aquest estudi és comparar un infant amb autisme i un infant sense autisme en l’àmbit de l’expressió corporal, centrat en el moviment i l’actitud, i comprovar si al llarg de les sessions observades es ... -
Fomentar la resiliència educativa: és important l'educació emocional de les mestres?
(Socials-UVic, 2019-05)El següent treball de final de grau té com a temes principals la resiliència i l’educació emocional. La resiliència és la capacitat de l’ésser humà per fer front a les adversitats de la vida i ser transformat positivament ... -
El gateig en relació amb l’equilibri i la lateralitat en infants de 1 a 3 anys
(Socials-UVic, 2020-06)Autors de diverses disciplines científiques Le Boulch, Sugrañes i Àngel, entre d’altres, han estudiat durant dècades sobre els components objecte d’estudi d’aquest treball. En aquest s’avalua una mostra total de 40 infants ... -
L'hort com a recurs per a treballar els objectius de desenvolupament sostenible
(Socials-UVic, 2021-06)L’Agenda 2030 per al Desenvolupament Sostenible planteja disset objectius (ODS) a aconseguir en temàtiques com la salut, l’educació, les desigualtats o el medi ambient. Només el compromís i les actuacions de tothom i a ... -
La importància de la resiliència a les aules d'infantil
(Socials-UVic, 2019)El propòsit del treball és observar si la resiliència, en l'etapa d'educació infantil (0-6), té importància pels centres educatius i per les famílies. A més de conèixer o saber si la porten a la pràctica a les aules, de ... -
Infància, TIC i salut: ús de les pantalles i impacte en la salut dels nens i nenes de 3 a 6 anys
(Salut-UVic, 2021-07)L’objectiu d’aquesta investigació, portada a terme entre els mesos d’octubre de l’any 2020 i maig de l’any 2021, és descriure l’impacte de les pantalles sobre la salut i el benestar dels infants de 3 a 6 anys des de la ... -
Influència de l'entorn familiar-estils de criança i altres variables- en el desenvolupament de la creativitat infantil
(Socials-UVic, 2019-05-20)En el present estudi s’han analitzat les relacions que s’estableixen entre la creativitat, els estils de criança i altres variables socioculturals i sociodemogràfiques. La finalitat principal és descobrir les influències ...