Exploració Educació infantil per data de publicació
Ara es mostren els elements 1-20 de 121
-
Observació de l’espai de contes del Lab 0_6 i la incidència visual de les il·lustracions envers el gènere
(Socials-UAB, 2018)L’objectiu de l’estudi que es presenta a continuació és investigar, a partir d’un total de 13 dies i de 65 observacions d’estada al Lab0_6, l’ús que donen els infants a la proposta de Biblioteca, quins han estat els llibres ... -
Les dimensions de la documentació fotogràfica: com enfocar-la com a un recurs pedagògic
(Socials-UAB, 2018)La present recerca consta d’un procés d’investigació amb l’objectiu d’identificar quins principis requereix la documentació fotogràfica, per tal que esdevingui un recurs pedagògic que reforci l’aprenentatge dels infants ... -
Anàlisi de les visites reiterades d'un infant en l'espai de ciència Lab 0_6
(Socials-UAB, 2018)Aquest projecte d’investigació es basa en l’educació d’espais de ciències no convencionals, en aquest cas, el Lab 0_6. Amb l’objectiu principal d’analitzar quins canvis d’actitud envers la ciència es produeixen en un ... -
L’espai nadó del Lab 0_6: el material de qualitat és essencial per cobrir les necessitats dels infants segons la fase de desenvolupament
(Socials-UAB, 2018)El present estudi pretén posar de manifest la importància que tenen els materials de qualitat a l’hora de promoure l’aprenentatge dels infants, al mateix temps aquests puguin fomentar la seva estimulació sensorial per tal ... -
Prejudicis de gènere dels mestres d'Educació Infantil i com aquests els transmeten a l’aula
(Socials-UAB, 2018)Els centres d’Educació Infantil són responsables de promoure la igualtat d’oportunitats de nenes i nens, incorporant la perspectiva de gènere a l’acció educativa, prevenint i gestionant els comportaments i actituds ... -
Mètode Olivera: conductes motrius intel·ligents
(Socials-UAB, 2018)El present treball tracta d'un estudi sobre un nou mètode de psicomotricitat, el mètode Olivera, el qual es caracteritza per treballar les intel·ligències múltiples en les seves sessions. S'ha avaluat l'efectivitat d'aquest ... -
La conversa entesa com a generadora de coneixement
(Socials-UAB, 2018)Actualment, la conversa pren un paper secundari en les pràctiques educatives de les escoles, en lloc de ser l’eix central de tota intervenció, ja que és utilitzada, tal com exposa Portillo (1992), per omplir aquelles estones ... -
L’ús de les tecnologies en el segon cicle d’Educació Infantil en els centres de la comarca del Bages
(Socials-UAB, 2018)Aquesta recerca pretén donar resposta al compromís que els docents i els centres de la comarca del Bages ofereixen sobre la implementació de les tecnologies focalitzades a la millora de l’aprenentatge en el segon cicle ... -
L'educació corporal en quatre escoles d'educació infantil
(Socials-UAB, 2018)El present treball mostra els resultats de l’observació de les sessions de psicomotricitat realitzades en quatre escoles, dins el curs de P-4 i en un grup inter-nivell. Es realitza un estudi comparatiu, observant activament, ... -
Anàlisi dels processos d’aprenentatge científic en la proposta de les balances del Lab 0_6
(Socials-UAB, 2018-04)L’aprenentatge dels infants és quelcom complex que val la pena analitzar per tal d’ajustar la intervenció educativa. El Lab 0_6 és un espai de ciència que pretén afavorir el procés d’aprenentatge a través de propostes ... -
La teràpia assistida amb cavalls: coneixement i opinió dels docents i els efectes en el desenvolupament d'un infant (emocional, social i conductual) amb trastorn de l'espectre autista
(Socials-UAB, 2018-05)La teràpia assistida amb cavalls (TAC) és una tècnica que realitza un professional que fent ús del cavall i del seu entorn contribueix al desenvolupament integral d’una persona (Vives, 2015). L’objectiu d’aquest treball ... -
La creativitat dels infants segons la metodologia d'aula i el rol docent: anàlisi i estudi de la creativitat dels infants de P5 en quatre escoles
(Socials-UAB, 2018-05-07)El rol que adopta l’adult a l’aula, i el tipus de metodologia que empra en aquesta, esdevé quelcom clau en el procés educatiu, i en la creativitat dels nens i nenes (Csikzentmihalyi 1966, Torrance 1965, Romo (1987). És per ... -
La creativitat i l'adquisició de la lectoescriptura en la segona etapa d'educació infantil
(Socials-UAB, 2018-05-07)En el present estudi, s’investiga si la creativitat i la lectoescriptura tenen relació entre si i si l’actuació docent i la metodologia d’aula influeixen en el desenvolupament d’aquestes dues variables. Les pràctiques ... -
El mètode Aucouturier en sis escoles
(Socials-UAB, 2018-05-07)Aquesta recerca té com a finalitat observar com s’utilitza el mètode Aucouturier a les escoles. S’han dut a terme les observacions, analitzant les diferents fases de la sessió, observant la interacció dels infants i ... -
Expressió corporal i autisme: comparativa entre dos infants amb i sense autisme
(Socials-UAB, 2018-05-07)La finalitat d’aquest estudi és comparar un infant amb autisme i un infant sense autisme en l’àmbit de l’expressió corporal, centrat en el moviment i l’actitud, i comprovar si al llarg de les sessions observades es ... -
Coeducació: mitjà per a la igualtat: observació i anàlisi d'un espai de cuina a l'Escola Puigberenguer de Manresa
(Socials-UAB, 2018-05-07)Un tema actualment present i preocupant a la societat d’avui dia és el sexisme. Contínuament es veuen notícies de casos relacionats amb el tema. Un dels mitjans i/o àmbits per aconseguir una societat sense estereotips i ... -
L’inici de la deambulació a tres escoles de primera infància
(Socials-UAB, 2018-05-07)L’inici de la deambulació és un procés complex pel desenvolupament psicomotriu de l’infant, el qual està condicionat per l’entorn on es troba el nen i/o nena (Pikler, 1969). Fent que sigui essencial el reforç i el compromís ... -
Anàlisi de la percussió corporal a les escoles públiques del Bages (3-6)
(Socials-UAB, 2018-05-07)Els objectius d’aquest treball són analitzar els beneficis de la percussió corporal per als infants i descobrir la presència de la percussió corporal en les escoles. Així doncs, es podrà observar la resolució de dues ... -
El treball del moviment corporal en classes de música: estudi de centres d’educació especial i centres d’educació ordinària
(Socials-UAB, 2018-05-07)Aquest treball de final de grau estudia l’ús què es fa del moviment corporal en les aules de música. És a dir, com es vincula el moviment amb la música i de quina manera es realitza. Això, es vol descobrir realitzant una ... -
Com respon el Lab Sobre Rodes davant la discapacitat
(Socials-UAB, 2018-05-23)La discapacitat intel·lectual és una alteració en el desenvolupament que se centra en diferents limitacions en el funcionament individual, desavantatjant a l’individu a afrontar-se a certes situacions. El present treball ...