Exploració Educació infantil per data de publicació
Ara es mostren els elements 21-40 de 121
-
La importància de la resiliència a les aules d'infantil
(Socials-UVic, 2019)El propòsit del treball és observar si la resiliència, en l'etapa d'educació infantil (0-6), té importància pels centres educatius i per les famílies. A més de conèixer o saber si la porten a la pràctica a les aules, de ... -
Anàlisi d’un recull de contes que promouen treballar la resiliència
(Socials-UVic, 2019-05)La resiliència és la capacitat de superar qualsevol adversitat de la vida. Ens permet als éssers humans a seguir endavant, tot i passar-nos quelcom desagradable i fins i tot traumatitzant. Avui en dia als infants que tenim ... -
Vivenciem el pes: anàlisi dels processos d’aprenentatge científic en la proposta de les palanques-balancí
(Socials-UVic, 2019-05)Amb la realització d’aquest treball de fi de grau d’Educació Infantil, que té com a títol Vivenciem el pes. Anàlisi dels processos d’aprenentatge científic en la proposta de les palanques-balancí es pretén reflexionar i ... -
La resiliència a l’educació infantil: coneixement i promoció
(Socials-UVic, 2019-05)La resiliència és un constructe versàtil entès per diversos autors i autores com a procés dinàmic entre la persona i l’entorn que es genera a partir de la interacció entre els mecanismes de resiliència i de no resiliència, ... -
El maletí del pes: proposta pedagògica científica per a l'etapa d'educació infantil
(Socials-UVic, 2019-05)El "Maletí del pes", sorgeix de la voluntat i l'objectiu de dissenyar, elaborar i dur a la pràctica un recurs educatiu de caràcter científic que permeti als infants de segon cicle d'educació infantil, descobrir, experimentar ... -
La millora de la consciència fonològica en infants de 5 i 6 anys
(Socials-UVic, 2019-05)La consciència fonològica està lligada directament amb els processos de lectura i escriptura, argumentat al marc teòric d'aquest treball per diversos autors i estudis. Els objectius d’aquest treball són conèixer més sobre ... -
Les competències dels i de les mestres de l'escola bressol en el coneixement de l'educació corporal a través de la psicomotricitat
(Socials-UAB, 2019-05)La finalitat d’aquest treball d’investigació és aprofundir en la formació que tenen els i les docents de les escoles bressol en l’educació corporal a través de la pràctica psicomotriu. Per fer-ho ens centrarem a fer una ... -
Outdoor and indoor education: una comparativa entre Catalunya i Copenhaguen de l'ús dels espais interiors i exteriors a les escoles d'educació infantil
(Socials-UVic, 2019-05)El present treball estudia com es concep l’espai com a element educador, tenint en compte els espais interiors i exteriors en l’etapa d’Educació Infantil. L’objectiu d’aquest treball de final de grau és realitzar una ... -
Fomentar la resiliència educativa: és important l'educació emocional de les mestres?
(Socials-UVic, 2019-05)El següent treball de final de grau té com a temes principals la resiliència i l’educació emocional. La resiliència és la capacitat de l’ésser humà per fer front a les adversitats de la vida i ser transformat positivament ... -
La creativitat en els i les estudiants del grau d'educació infantil: estudi comparatiu de la creativitat percebuda i real al llarg dels diferents cursos del curs 2018-2019 de la universitat UManresa
(Socials-UVic, 2019-05-20)L'estudi que s'exposa a continuació consisteix a mesurar els diferents tipus de creativitat dels estudiants del Grau d'Educació Infantil de la Universitat UVIC-UCC de Manresa. La finalitat d'aquest treball és comprovar ... -
Influència de l'entorn familiar-estils de criança i altres variables- en el desenvolupament de la creativitat infantil
(Socials-UVic, 2019-05-20)En el present estudi s’han analitzat les relacions que s’estableixen entre la creativitat, els estils de criança i altres variables socioculturals i sociodemogràfiques. La finalitat principal és descobrir les influències ... -
La creativitat figurativa i motriu a l'educació infantil i la seva relació amb el joc simbòlic
(Socials-UVic, 2019-05-20)La creativitat és un procés clau pel desenvolupament personal i el progrés social, per tant, és necessària (Csikszentmihaldy, 1996). Per altra banda, Piaget (1956) defineix el joc com una activitat creativa i una forma ... -
Disseny, validació i millores d'una proposta didàctica per abordar la problemàtica ambiental dels residus plàstics
(Socials-UVic, 2019-05-20)Aquest projecte d’investigació es basa en l’educació ambiental. En aquest cas, el marc de referència és la problemàtica dels residus plàstics en els mars i oceans. Amb l’objectiu d’afavorir l’adquisició de valors ambientals ... -
Relació entre la motricitat global i l’aprenentatge de la lectura i de l’escriptura
(Socials-UVic, 2019-05-20)L’escriptura i la lectura estan influenciades pel desenvolupament motriu, processos de l’ésser humà que estan en continua evolució. Autors de diverses disciplines científiques com Ajuriaguerra, Piaget o Le Boulch entre ... -
Els efectes de les abraçades en infants amb conductes agressives
(Socials-UVic, 2019-05-20)Aquest treball de final de grau està realitzat des d’una perspectiva teòrica-pràctica que té com a objectiu principal investigar i comprovar si les abraçades redueixen l’agressivitat dels infants que contenen trets ... -
L’impacte de formar-se en el Lab 0_6
(Socials-UVic, 2019-06)L’espai de ciències LAB 0-6 ofereix diverses propostes i aprenentatges que ajuden a apropar la ciència als infants que hi participen. Els/les educadors/es també tenen l’oportunitat de gaudir d’una visita en aquest espai ... -
Les propostes del Lab 0_6 són inclusives pels infants amb TEA?: "La piscina de les llavors” i “Les baldufes”
(Socials-UVic, 2019-06)L’estudi es realitza al Lab 0_6, un espai científic i educador, amb una gran diversitat de propostes relacionades amb la ciència. És un espai pensat per afavorir l’acció autònoma i intencionada dels infants per tal d’afavorir ... -
Els conflices a P-5 d'educació infantil i les conseqüències del "bullying"
(Socials-UVic, 2019-06)El propòsit d’aquest estudi és: observar, conèixer i analitzar la tipologia de conflictes entre iguals i les conseqüències, especialment en els casos de bullying. Per saber els tipus de conflictes i les relacions que ... -
Projecte Escoles Verdes: realitat o màrqueting educatiu?
(Socials-UVic, 2019-06)El present Treball Final de Grau (TFG) presenta com a objectiu principal observar i identificar la presència d’un desajustament entre el projecte Escola Verda i les actuacions que es porten a terme a les escoles que en ... -
Joc simbòlic i la creativitat verbal
(Socials-UVic, 2019-06)El treball presentat és una investigació sobre la relació entre joc simbòlic i la creativitat verbal. La recerca s’ha dut a terme en dos grups d’EI 5, de centres diferents, amb l’objectiu de poder fer una comparació amb ...