Les dimensions de la documentació fotogràfica: com enfocar-la com a un recurs pedagògic
Data
2018Autor
Tutor/director
Tipus de treball
Projecte de recercaCondicions d'accés
Accés restringitMetadades
Mostra el registre d'unitat completAbstract
La present recerca consta d’un procés d’investigació amb l’objectiu d’identificar quins
principis requereix la documentació fotogràfica, per tal que esdevingui un recurs
pedagògic que reforci l’aprenentatge dels infants i la reflexió educativa, i no pas un
instrument de categorització i de control sobre els membres de la comunitat
educativa.
Per tal d’observar i analitzar la base d’una bona pràctica de documentació s’han
marcat un seguit d’ objectius que permetran l’anàlisi de les diverses documentacions
creades i exposades, el procés seguit a l’hora de documentar i les idees defensades
al projecte educatiu de centre.
El marc teòric és un recull d’informació d’autors defensors de la tasca de documentar
que exposen l’origen, la funció, i la interacció amb aquesta, creat per entendre el
concepte de documentació fotogràfica i els seus beneficis, a més dels inconvenients
que pot produir, depenent de l’enfoc que planteja el docent.
S’ha emprat una metodologia qualitativa d’ estudi de cas per les condicions que han
guiat el treball de camp al centre escollit.
Les observacions han estat tractades a partir de la comparació entre el buidatge dels
discursos de les docents i l’anàlisi dels resultats obtinguts. D’aquests s’han extret una
sèrie de conclusions relacionades amb l’espai i la funció, la reflexió pedagògica i el
procés de documentar dins de l’aula, enfocades a la millorar la creació i exposició de
documentació.
Paraules clau
Fotografies - Documentació , Educació infantil , Imatges - Anàlisi , Material didàctic , Photographs - Documentation , Childhood education , Image analysis , Teaching--Aids and devicesSublínia de treball
Eduació Infantil::Didàctiques::ArtsCol·leccions
- Didàctiques [20]