• català
    • español
    • English
    • català
    • español
    • English
  • Login
home
Fundació Universitària del Bages
View Item 
  •   Repositori Home
  • Educació infantil
  • Espais de ciència
  • View Item
  •   Repositori Home
  • Educació infantil
  • Espais de ciència
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Anàlisi dels processos d’aprenentatge científic en la proposta de les balances del Lab 0_6

Thumbnail
View/Open
2018-5-7_TFG_lliurement_final_sandra_guiu.pdf (904.2Kb)
Date
2018-04
Author
Guiu Garcia, Sandra
Tutor/director
Pedreira Álvarez, Montserrat
Bachelor thesis type
Projecte de recerca
Right access
Open Access
Metadata
Show full item record
Abstract
L’aprenentatge dels infants és quelcom complex que val la pena analitzar per tal d’ajustar la intervenció educativa. El Lab 0_6 és un espai de ciència que pretén afavorir el procés d’aprenentatge a través de propostes obertes, motivadores i amb reptes. La present recerca se centra en l’anàlisi d’una proposta en concret, la proposta de les balances. L’objectiu és documentar i analitzar els processos d’aprenentatge científic que mostren els infants davant d’aquesta proposta i contrastar-ho amb els objectius que hi ha al darrere. Per tal d’assolir dit objectiu, es va optar per portar a terme un estudi de cas, el qual permetia observar la situació natural d’aprenentatge dels infants per a poder-la analitzar posteriorment. A partir de les categories definides a través d’un mètode inductiu-deductiu i en base a entendre l’aprenentatge científic en l’educació infantil en tres fases, l’Experiència amb la realitat, l’Explicitació de les idees i l’Evolució de les idees, es va portar a terme l’anàlisi de la resposta dels infants d’un grup d’EI 3 anys, un d’EI 4 anys i un d’EI 5 anys davant la proposta. Després d’analitzar i comparar les observacions realitzades, es va concloure que la fase de l’Experiència era la que es veia més potenciada en aquesta proposta, la fase de l’Explicitació augmentava amb l’edat dels infants, i per a potenciar la fase de l’Evolució, que pràcticament no es va detectar, caldria una major intervenció per part de l'adult
Keywords
aprenentatge , espai de ciència , educació infantil , mesura del pes , balances , Learning , Science--Study and teaching , Childhood education , Balances (Weighing instruments) , Weights and measures
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-materies
Ciència -- Educació infantil , Pes (Física) -- Mesurament , Mesurament -- Instruments , Balances
Line of work
Eduació Infantil::Espais de ciència - Lab 0_6::Millora de les propostes
URI
http://repositori.umanresa.cat/1/291
Collections
  • Espais de ciència [18]

Fundació Universitària del Bages / Av. Universitària, 4-6 / T. 93 877 41 79 / 08242 Manresa (Barcelona) / fub@fub.edu
Contact Us | Send Feedback
 

 

Browse

All of RepositoriCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsLines of workDescriptorsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsLines of workDescriptors

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Fundació Universitària del Bages / Av. Universitària, 4-6 / T. 93 877 41 79 / 08242 Manresa (Barcelona) / fub@fub.edu
Contact Us | Send Feedback