• català
    • español
    • English
    • català
    • español
    • English
  • Login
home
Fundació Universitària del Bages
View Item 
  •   Repositori Home
  • Educació infantil
  • Psicologia
  • View Item
  •   Repositori Home
  • Educació infantil
  • Psicologia
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

La creativitat dels infants segons la metodologia d'aula i el rol docent: anàlisi i estudi de la creativitat dels infants de P5 en quatre escoles

Thumbnail
View/Open
TFG_Clara.pdf (709.3Kb)
Date
2018-05-07
Author
Rodríguez Llorens, Clara
Tutor/director
Cano Autet, Meritxell
Bachelor thesis type
Projecte de recerca
Right access
Restricted access
Metadata
Show full item record
Abstract
El rol que adopta l’adult a l’aula, i el tipus de metodologia que empra en aquesta, esdevé quelcom clau en el procés educatiu, i en la creativitat dels nens i nenes (Csikzentmihalyi 1966, Torrance 1965, Romo (1987). És per això que, el present estudi, pretén investigar tant les creences del professorat envers la creativitat, com la incidència que poden tenir sobre ella, aspectes metodològics i l’actuació docent. Per explorar les creences del professorat, s’han realitzat 25 enquestes a mestres d’Educació Infantil. Per conèixer la relació existent entre la metodologia d’aula i la creativitat dels infants, i per identificar els nens i nenes més creatius de l’aula, s’ha fet l’estudi en dos centres amb metodologies tradicionals, i dos de caire innovador. S’han fet 4 entrevistes i 8 observacions a quatre aules de P5 de les comarques del Bages i de l’Anoia, on també s’han administrat els jocs 2 i 3 del Torrance Test of Creative Thinking (TTCT, 1966) als alumnes que hi assisteixen. Els resultats indiquen que el coneixement que tenen els docents envers la creativitat, generalment, s’ajusta en molts aspectes, a les propostes teòriques presentades per autors com Torrance (1963), Guilford (1967), Sternberg (1997), Csikszentmihalyi (1998) o Cemades (2008). Tanmateix, comparant els resultats amb els plantejaments teòrics, s’hi mostren alguns desacords. Per altra banda, es recull que els infants que han obtingut major puntuació en creativitat, són els escolaritzats a les escoles innovadores o mixtes. Es destaca també que els docents tenen poca habilitat per identificar els nens i nenes més creatius de les seves aules. Es conclou que la metodologia d’aula i el rol docent, són factors que incideixen clarament en el desenvolupament creatiu dels nens i nenes. Tanmateix, es considera que cal dissenyar nous estudis i/o propostes per adequar el TTCT a l’edat, i també a les àrees en què es vol mesurar la creativitat dels infants.
Keywords
classroom , methodologies , kindergarten , creativity , teaching role , creativitat , educació infantil , rol docent , metodologies d'aula
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-materies
Creativitat -- Educació infantil
Line of work
Eduació Infantil::Psicologia::Creativitat
URI
http://repositori.umanresa.cat/1/305
Collections
  • Psicologia [59]

Fundació Universitària del Bages / Av. Universitària, 4-6 / T. 93 877 41 79 / 08242 Manresa (Barcelona) / fub@fub.edu
Contact Us | Send Feedback
 

 

Browse

All of RepositoriCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsLines of workDescriptorsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsLines of workDescriptors

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Fundació Universitària del Bages / Av. Universitària, 4-6 / T. 93 877 41 79 / 08242 Manresa (Barcelona) / fub@fub.edu
Contact Us | Send Feedback