• català
    • español
    • English
    • català
    • español
    • English
  • Login
home
Fundació Universitària del Bages
View Item 
  •   Repositori Home
  • Educació infantil
  • Psicologia
  • View Item
  •   Repositori Home
  • Educació infantil
  • Psicologia
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

La teràpia assistida amb cavalls: coneixement i opinió dels docents i els efectes en el desenvolupament d'un infant (emocional, social i conductual) amb trastorn de l'espectre autista

Thumbnail
View/Open
TFG Susanna Soler.pdf (732.0Kb)
Date
2018-05
Author
Soler Pregonas, Susanna
Tutor/director
Amorós Gómez, Montserrat
Bachelor thesis type
Projecte de recerca
Right access
Open Access
Metadata
Show full item record
Abstract
La teràpia assistida amb cavalls (TAC) és una tècnica que realitza un professional que fent ús del cavall i del seu entorn contribueix al desenvolupament integral d’una persona (Vives, 2015). L’objectiu d’aquest treball fou verificar o rebutjar dues hipòtesis: els/les professionals d’educació infantil (EI) i d’educació primària (EP) de Manresa tenen pocs coneixements sobre la TAC i la TAC ajuda a millorar el desenvolupament emocional, social i conductual d’un infant amb trastorn de l’espectre autista (TEA) a curt termini. Per complir amb l’objectiu es va recollir informació sobre la TAC i el TEA, es van passar qüestionaris a una mostra de docents de Manresa, es van realitzar entrevistes a professionals de la TAC i es van observar 6 sessions de TAC d’un infant de 8 anys amb TEA complementant la informació recollida, a través de graelles d’observació, amb entrevistes a persones de l’entorn proper a l’infant (pare/mare, terapeuta i mestra). Els resultats obtinguts dels 55 qüestionaris contestats per la mostra de docents de Manresa van permetre rebutjar la hipòtesi que els/les professionals d’EI i d’EP de Manresa tenen pocs coneixements sobre la TAC, ja que la majoria de mestres n’havien sentit a parlar (91%) i en tenien coneixements i a partir dels resultats de les 7 entrevistes a professionals de la TAC, del seguiment del cas i de triangular la informació de les persones properes a l’infant es va poder rebutjar la hipòtesi que la TAC ajuda a millorar el desenvolupament emocional, social i conductual d’un infant amb TEA a curt termini, la informació obtinguda apuntava que cal ser pacient per aconseguir beneficis que l’infant interioritzi i expandeixi als diferents àmbits (escola, família, centres terapèutics...).
Keywords
Trastorn de l’espectre autista , teràpia assistida amb cavalls , Docents , Infant , Desenvolupament emocional, social i cognitiu , Autism spectrum disorder , Horse-assisted therapy , Teachers , Child , Emotional, social and cognitive development.
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-materies
Cavalls -- Ús terapèutic , Infants autistes -- Aspectes psicològics , Infants -- Desenvolupament , Equitació -- Ús terapèutic
Line of work
Eduació Infantil::Psicologia::Emocions
URI
http://repositori.umanresa.cat/1/294
Collections
  • Psicologia [59]

Fundació Universitària del Bages / Av. Universitària, 4-6 / T. 93 877 41 79 / 08242 Manresa (Barcelona) / fub@fub.edu
Contact Us | Send Feedback
 

 

Browse

All of RepositoriCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsLines of workDescriptorsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsLines of workDescriptors

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Fundació Universitària del Bages / Av. Universitària, 4-6 / T. 93 877 41 79 / 08242 Manresa (Barcelona) / fub@fub.edu
Contact Us | Send Feedback