Repositori FUB: Enviaments recents
Ara es mostren els elements 641-660 de 1115
-
Experiencia previa a una sesión de terapia electroconvulsiva de pacientes con enfermedad psiquiátrica en el Hospital Sant Joan de Déu de Manresa
(Salut-UVic, 2019-05)La Terapia Electroconvulsiva (TEC) ha generado controversia tanto a nivel de los profesionales sanitarios como de la población en general, ya que la percepción hacia este procedimiento es negativa. Ha evolucionado desde ... -
Efectivitat de la punció seca davant punts gallet situats al trapezi. Revisió bibliogràfica
(Salut-UAB, 2018-05-10)RESUM Introducció: La síndrome de dolor miofascial està associada a zones híper irritables situades en el múscul anomenades punts gallet. Aquests tenen una prevalença de vida d’un 85% en tota la població, i un dels músculs ... -
La transsexualitat en la comunitat educativa de les escoles de Manresa
(Socials-UVic, 2019-06)Aquest treball neix a partir de l’interès de conèixer quin és l’estat actual de la transsexualitat infantil i si aquest tema es té en consideració als centres escolars del municipi de Manresa. La transsexualitat és una ... -
La coeducació al pati escolar: una comparativa d'espais i materials en dos centres d'educació infantil
(Socials-UVic, 2019-06)Actualment la coeducació és un tema força treballat a moltes escoles, ja que de cada cop més la societat està lluitant per tal d’aconseguir més igualtat entre els homes i les dones per tal de fer desaparèixer qualsevol ... -
El joc simbòlic com a eina del desenvolupament dels infants de 3-4 anys: la funció del llenguatge oral en el joc simbòlic
(Socials-UVic, 2019-06)En aquest treball es valora la importància que té el joc simbòlic en el desenvolupament social, cognitiu i emocional dels infants en relació al lingüístic. A més, el simbolisme en el joc és una bona eina per crear ... -
Anàlisi de les estratègies didàctiques a les escoles amb diversitat cultural: proposta d'intervenció intercultural
(Socials-UVic, 2019-06)Aquest treball anomenat “Anàlisi dels recursos didàctics a escoles amb diversitat cultural” és una investigació que té com a objectiu observar i analitzar les diferents estratègies i eines que disposen diverses escoles ... -
Paper de l’adult en el procés d’adquisició del llenguatge dels infants amb pèrdua auditiva
(Socials-UVic, 2019-06)La investigació analitza com influeix el paper de l’adult (educadores i logopedes) en el procés d’adquisició del llenguatge de cinc infants amb pèrdua auditiva, dues nenes amb una pèrdua mitjana i tres nens amb una pèrdua ... -
Coeducar a través de la literatura infantil: anàlisi de la literatura infantil, envers la coeducació, de cinc escoles de la ciutat de Sabadell
(Socials-UVic, 2020-06)El següent treball de final de grau té com a temes principals la coeducació i la literatura infantil. La coeducació és un sistema pedagògic integral que té com a objectiu el desenvolupament de l’alumnat en condicions de ... -
Anàlisi en perspectiva de gènere de les accions, interaccions i agrupacions dels infants en diverses propostes de ciència del Lab0_6
(Socials-UVic, 2020-06)Els estereotips de gènere, segons McDowell, són comportaments que la societat considera propis dels homes o de les dones. Aquests influencien als nens i les nenes des de les primeres edats en la idea que ells i elles tenen ... -
La percepció de les mares magribines i les mestres sobre la participació en el centre educatiu
(Socials-UVic, 2020-06)El següent estudi de cas, ens ha permès conèixer la percepció que tenen les mares d’origen magribí de l’escola Auró, en relació amb aspectes com la participació en el centre, la relació amb les educadores i la implicació ... -
Currículum i entorn a l’escola rural Freixinet
(Socials-UVic, 2020-06)L’objectiu d’aquest treball de recerca és conèixer la metodologia que usen els docents de l’escola rural de Freixinet quan fan activitats a l’entorn amb els infants d’educació infantil. Tenint en compte autors com Boix ... -
Anàlisi de la gestió de les emocions en les sessions de psicomotricitat a l’educació infantil
(Socials-UVic, 2020-06)Aquest treball de final de grau es basa en tres conceptes essencials en l’educació infantil: moviments, psicomotricitat i emocions. És important tenir en compte que els infants presenten una necessitat innata de moviment, ... -
El gateig en relació amb l’equilibri i la lateralitat en infants de 1 a 3 anys
(Socials-UVic, 2020-06)Autors de diverses disciplines científiques Le Boulch, Sugrañes i Àngel, entre d’altres, han estudiat durant dècades sobre els components objecte d’estudi d’aquest treball. En aquest s’avalua una mostra total de 40 infants ... -
El disseny dels espais educatius a l'aula d'educació infantil està al servei de la pedagogia de l'escola?
(Socials-UVic, 2020-06)En el present treball es planteja com l'espai d'una aula d'Educació Infantil és un agent més d'aprenentatge pels infants. L'objectiu principal és indagar com el disseny de l'espai d'una aula d'Educació Infantil està en ... -
Reflexos: creació i anàlisi d'una proposta científica per a infants de 3 a 6 anys
(Socials-UVic, 2020-06)"Reflexos" sorgeix de la motivació de pensar, dissenyar, crear i avaluar, un material de caràcter científic pels infants de segon cicle d'infantil (3-6 anys). L’objectiu és facilitar l'observació, identificació i anàlisi ... -
Experimentem amb circuïts elèctrics: proposta científica per a l'etapa d'educació infantil
(Socials-UVic, 2020-06)“Experimentem amb circuits elèctrics” sorgeix de la voluntat i l’objectiu de dissenyar, d'elaborar i d'avaluar una proposta de ciència, en aquest cas, per introduir la temàtica de l’electricitat a segon cicle d’Educació ... -
Ioga i atenció selectiva en infants de 6 anys
(Socials-UVic, 2020-06)L’estudi té com a objectiu analitzar des d’una perspectiva teòrica-pràctica si la tècnica del ioga augmenta la capacitat d’atenció selectiva i el control inhibitori, fent que els infants centrin més atenció i inhibeixin ... -
El coneixement dels i les mestres d'educació infantil sobre el TDAH
(Socials-UVic, 2020-06)Un dels trastorns més comuns diagnosticats en les etapes de la infància i adolescència ha sigut el Trastorn per Dèficit d’Atenció amb Hiperactivitat (TDAH). Tot i el gran nombre de diagnosticats hi ha hagut molts ... -
Anàlisi de tres centres educatius sobre la gestió del protocol d’actuació que proposa la Generalitat de Catalunya envers un infant amb TDAH
(Socials-UVic, 2020-06)El protocol establert per la Generalitat de Catalunya envers un infant amb TDAH afirma que la diagnosi clínica del TDAH es fa dels sis anys en endavant, però que, no obstant això, abans d’aquesta edat es poden observar ... -
Coneixement d'un grup de mestres de la ciutat de Manresa respecte el TDAH en base a la seva formació
(Socials-UVic, 2020-06)No existeix un marcador biològic amb què es puguin basar els especialistes per realitzar diagnòstics de TDAH (Corrigan i Whitaker, 2017). Tanmateix, a escala mundial, aproximadament el 5% dels infants són diagnosticats ...