El disseny dels espais educatius a l'aula d'educació infantil està al servei de la pedagogia de l'escola?
Visualitza/ Obre
Data
2020-06Autor
Tutor/director
Tipus de treball
Projecte de recercaCondicions d'accés
Accés restringitMetadades
Mostra el registre d'unitat completAbstract
En el present treball es planteja com l'espai d'una aula d'Educació Infantil és un agent més d'aprenentatge pels infants. L'objectiu principal és indagar com el disseny de l'espai d'una aula d'Educació Infantil està en coherència amb la pedagogia en la qual es treballa a l'escola, tot partint de com actuen els infants dins de l'aula i el rol de la mestra.
En referència al marc teòric, primerament es troba l’inici en què l'arquitectura i la pedagogia van començar a tenir un ressò per a arquitectes i pedagogs, a més a més indagant també en com va començar concretament a Europa i, més endavant, a Catalunya. A continuació es tracta l'aula com a espai d'aprenentatge, conjuntament amb el rol de la mestra. Més endavant es troba un estudi de cas fet a una aula d’infants de quatre anys d'Educació Infantil, el qual ha estat realitzat a partir d'observacions i contrastant aquestes amb diferents entrevistes fetes a persones expertes en l'arquitectura escolar i també en l’àmbit educatiu.
Per acabar, es presenten els resultats més rellevants de les observacions, les entrevistes a les arquitectes, com ara la importància que aquestes li donen a la flexibilitat i la versatilitat de l'aula, i el rol de la mestra dins l'aula. Altrament, també es suggereix una proposta de millora per l'aula. Finalment es troben les conclusions a les quals s'ha arribat a partir dels resultats, l'anàlisi i la discussió.
Paraules clau
educació infantil, disseny d’espais educatius, pedagogia, estudi de cas, early childhood education, design of educational spaces, pedagogy, study caseSublínia de treball
Eduació Infantil::Didàctiques::EspaisCol·leccions
- Didàctiques [20]