Exploració Logopèdia per títol
Ara es mostren els elements 50-69 de 76
-
Las estrategias de los adultos entre 25 y 30 años para compensar sus déficits disléxicos en la vida diaria.
(Salut-UVic, 2019-05)La dislexia representa un trastorno significativo en la adquisición del lenguaje escrito. Es una discapacidad durable que no está presente solamente en la niñez, sino también en la adultez. Aunque las dificultades ... -
La logopèdia i la societat: comparació del nivell de coneixements sobre la logopèdia de les persones amb estudis universitaris sanitaris i no sanitaris
(Salut-UVic, 2019-05)La logopèdia és la ciència de la salut que s’encarrega d’estudiar, prevenir, avaluar, diagnosticar i rehabilitar els trastorns que comprenen el procés de la comunicació humana. El paper del logopeda intervé en un gran ... -
L’efectivitat de la tècnica de retroalimentació auditiva retardada com a mètode d’intervenció en adults amb disfèmia: revisió bibliogràfica
(Salut-UVic, 2019-05)La disfèmia o la tartamudesa és un trastorn caracteritzat per disfluències de la parla i de la comunicació, que comporta una sèrie de bloquejos, repeticions o prolongacions de sons, síl·labes o paraules (monosíl·labes), ... -
L’efectivitat de l’equinoteràpia en l’estimulació de les habilitats pragmàtiques de nens amb TEA
(Salut-UVic, 2019-05)Introducció. La inclusió d’animals en activitats terapèutiques, coneguda com a Teràpia assistida amb animals (TAA) ha estat suggerida com una intervenció per al Trastorn de l’Espectre Autista (TEA), concretament destaca ... -
L’eficiència de la teràpia grupal intensiva de llenguatge en pacients amb afàsia post-ictus
(Salut-UAB, 2018-05-14)S’entén per ictus, la malaltia cerebral ocasionada a conseqüència d’una interrupció en el flux sanguini del cervell. Aquesta interrupció pot ser localitzada, el que s’entén com a ictus isquèmic i el qual representa un 85% ... -
L’opinió de les mares sobre les habilitats i les dificultats comunicatives i interactives dels seus fills nascuts a preterme durant els primers cinc anys de vida: la importància del CDIAP
(Salut-UAB, 2017-06)Els nens prematurs es defineixen com els nens nascuts tres o més setmanes abans de la data corresponent. A mesura que passa el temps, poden aparèixer dificultats a curt i a llarg termini en el seu desenvolupament cognitiu. ... -
Perspectiva sobre el tractament logopèdic i l'evolució de l'afectació de la població adulta amb disfonia secundària a una paràlisi laríngia recurrent en abducció
(Salut-UAB, 2017-06)La veu és un fenomen multiparamètric format per aspectes acústics, perceptius, psicològics, comunicatius i fisico-anatòmics. Un tipus d’alteració vocal orgànica adquirida és la paràlisi laríngia recurrent unilateral en ... -
Proceso de feminización de la voz en mujeres trans. Revisión bibliográfica para la elaboración de una guía práctica clínica
(Salut-UVic, 2023-07)La falta de identificación vocal derivada de la incongruencia de género puede tener un impacto significativo en el bienestar psicosocial. La literatura científica indica que los tratamientos hormonales no influyen en la ... -
Projecte d’intervenció en el mecanisme lector en adolescents amb dislèxia durant l’etapa d’educació secundària i batxillerat
(Salut-UVic, 2019-05)La lectura és una activitat que consisteix a interpretar diferents estímuls de l'entorn, i per tant cal un aprenentatge. No obstant això, hi ha persones que presenten dificultats per adquirir-la i assolir una bona competència. ... -
Propuesta de inclusión de la técnica mindfulness como método complementario en la rehabilitación de disfonía psicógena
(Salut-UAB, 2018-05)Introducción: la disfonía psicógena es un trastorno de voz que se caracteriza por la pérdida de las características acústicas de la voz. Esto es debido a un complejo de alteraciones psicológicas subyacentes al trastorno. ... -
Propuesta de un programa de intervención logopédica con musicoterapia para estimular el lenguaje en niños (3-6a) con autismo
(Salut-UVic, 2020-06)El autismo es un tipo de trastorno dentro de los Trastornos del Espectro Autista (TEA). Es un trastorno mental que se caracteriza por una deficiencia de sus capacidades cognitivas y sociales. Este trastorno se manifiesta ... -
Proyecto de adaptación de un sitio web educativo para informar y formar a niños de 6 a 11 años sobre la afasia.
(Salut-UAB, 2017-06)La comunicación es indispensable para la vida. Las personas con afasia se enfrentan a grandes dificultades, tanto en comprensión como en expresión según el tipo de afasia. En esta patología el enfoque ecosistémico de la ... -
Rehabilitación del olfato en pacientes con laringectomía total a través de la técnica del bostezo educado
(Salut-UVic, 2020-06)Introducción: En los pacientes con laringectomía total hay modificaciones anatomo-fisiológicas del tracto aerodigestivo superior. Estos cambios son los responsables, en numerosos casos, de trastornos del olfato. Pueden ... -
Rehabilitación logopédica de la disfagia mediante técnicas compensatorias y rehabilitadoras en una paciente con enfermedad cerebrovascular en fase crónica
(Salut-UVic, 2021-06)En la actualidad, no hay un gran conocimiento sobre las intervenciones que se pueden implementar en casos de disfagia en pacientes neurológicos. En el presente Trabajo Final de Grado, pretendemos conocer el efecto de la ... -
La relació entre el bruxisme i les disfuncions en l’articulació temporo-mandibular en població adulta
(Salut-UVic, 2020-06)La disfunció temporo-mandibular es caracteritza per la presència de dolor per naturalesa isquèmica, neuropàtica, etc. Afecta estructures dures i toves de la regió orofacial, i es manifesta principalment pel dolor en la ... -
Revisión bibliográfica: valoración de la eficacia de las maniobras deglutorias en pacientes con disfagia orofaríngea
(Salut-UVic, 2020-06)La disfagia, se define como la sensación de dificultad para poder deglutir alimentos y bebidas. Éste, es un síntoma que expresa la incapacidad para poder ingerir el alimento o bolo alimenticio para poder transferirlo desde ... -
Revisión sistemática: la efectividad de los PECS (Picture Exchange Communication System) sobre la comunicación de niños entre 0 y 12 años con TEA
(Salut-UVic, 2020-06)El Trastorno del Espectro Autista (TEA) es una alteración del neurodesarrollo congenital del comportamiento con manifestación precoz (antes de los 3 años) y presente a lo largo de la vida. Comporta alteraciones cualitativas ... -
Les seqüeles de la disàrtria flàccida en la vida diària després de patir un ictus: opinió des del punt de vista personal i familiar
(Salut-UVic, 2019-05)L'ictus o dany cerebral adquirit és una afectació del reg sanguini de les arteries del cervell que apareix de manera sobtada. Aquesta malaltia provoca afectacions a nivell motor, alteracions de la marxa afectant les ... -
El tractament dels nens dislèctics de cicle mitjà de primària amb el mètode Binding
(Salut-UAB, 2018-05-14)Introducció: La dislèxia és un trastorn específic de l’aprenentatge de la lectura de base neurobiològica, que es caracteritza per dificultats en la descodificació, en el reconeixement precís i fluid de les paraules i també ... -
El tractament d’ortodòncia i la disfunció de l’articulació temporomandibular en joves universitaris de la FUB d’entre 18 i 25 anys
(Salut-UVic, 2019-05)L’articulació temporomandibular (ATM) és una de les estructures més complexes del sistema articular humà que es localitza entre el còndil de la mandíbula i l’os temporal del crani, i és fonamental per les funcions orofacials ...