• català
    • español
    • English
    • català
    • español
    • English
  • Login
home
Fundació Universitària del Bages
View Item 
  •   Repositori Home
  • Logopèdia
  • Dislèxia
  • View Item
  •   Repositori Home
  • Logopèdia
  • Dislèxia
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

El tractament dels nens dislèctics de cicle mitjà de primària amb el mètode Binding

Thumbnail
View/Open
2018-5-14_laura albàTFG.pdf (1.367Mb)
Date
2018-05-14
Author
Albà Lahoz, Laura
Tutor/director
Lou Moreno, Ana
Bachelor thesis type
Projecte de recerca
Right access
Restricted access
Metadata
Show full item record
Abstract
Introducció: La dislèxia és un trastorn específic de l’aprenentatge de la lectura de base neurobiològica, que es caracteritza per dificultats en la descodificació, en el reconeixement precís i fluid de les paraules i també en l’ortografia. És una patologia que afecta entre un 5% i un 15% de la població i provoca que un nen amb intel·ligència, motivació i escolarització no pugui aprendre a llegir d’una manera fluida. El present Treball de Fi de Grau mostra l’aplicació del mètode Binding, un tractament innovador per aprendre a llegir de manera fluida, amb l’objectiu de comprovar-ne l’efectivitat en nens dislèctics. Mètode: Per dur a terme l’objectiu plantejat es van seleccionar quinze nens i nenes d’entre nou i deu anys diagnosticats de dislèxia. Primerament, es va passar la bateria d’avaluació dels processos lectors - revisada (PROLEC-R) per veure el moment evolutiu lector. Seguidament, es va realitzar la intervenció basant-se en el mètode Binding i finalment, es va realitzar una reavaluació per observar les possibles millores. Resultats: En els resultats extrets de la prova pilot es van observar millores en els índex de precisió i velocitat dels 3 casos analitzats. Tot i així, en algunes activitats de la prova els subjectes encara no es trobaven dins dels barems de normalitat. Conclusions/Discussions: Els resultats demostren beneficis del mètode Binding en la intervenció de les dificultats de la lectura en nens diagnosticats de dislèxia. No obstant això, es necessiten més investigacions que analitzin la mostra amb un major nombre de subjectes i amb un període de temps més llarg.
Keywords
Mètode Binding , Programa específic , Logopèdia , Dislèxia , Dyslexia , Binding method , Speech therapy
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-materies
Dislèxia -- Tractament , Logopèdia
URI
http://repositori.umanresa.cat/1/304
Collections
  • Dislèxia [4]

Fundació Universitària del Bages / Av. Universitària, 4-6 / T. 93 877 41 79 / 08242 Manresa (Barcelona) / fub@fub.edu
Contact Us | Send Feedback
 

 

Browse

All of RepositoriCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsLines of workDescriptorsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsLines of workDescriptors

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Fundació Universitària del Bages / Av. Universitària, 4-6 / T. 93 877 41 79 / 08242 Manresa (Barcelona) / fub@fub.edu
Contact Us | Send Feedback