• català
    • español
    • English
    • català
    • español
    • English
  • Login
home
Fundació Universitària del Bages
View Item 
  •   Repositori Home
  • Logopèdia
  • Dislèxia
  • View Item
  •   Repositori Home
  • Logopèdia
  • Dislèxia
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Projecte d’intervenció en el mecanisme lector en adolescents amb dislèxia durant l’etapa d’educació secundària i batxillerat

Thumbnail
View/Open
2019-5-13_Gabriel_Lorenzo_Pérez_Treball_Fi_de_Grau.pdf (821.5Kb)
Date
2019-05
Author
Lorenzo Pérez, Gabriel
Tutor/director
Espino Datsira, Sandra
Bachelor thesis type
Projecte de recerca
Right access
Restricted access
Metadata
Show full item record
Abstract
La lectura és una activitat que consisteix a interpretar diferents estímuls de l'entorn, i per tant cal un aprenentatge. No obstant això, hi ha persones que presenten dificultats per adquirir-la i assolir una bona competència. Els models neuroanatòmics basats en la concepció de doble ruta han ajudat a establir les bases del procés lector i la seva alteració, la dislèxia. La dislèxia és un trastorn de l'aprenentatge que afecta els processos de la lectura i escriptura. La intervenció en aquesta alteració és abordada per diferents camps com la logopèdia. Per als logopedes, la dislèxia ha tingut com a punt inicial d'intervenció la consciència fonològica. Tanmateix, el present treball exposa una teoria que fonamenta la dislèxia en una alteració cerebral de les vies visuals. Per aquest motiu, el projecte té com a objectiu valorar l’eficàcia de la teoria magnocel·lular en la capacitat lectora. S'ha utilitzat un disseny pretest, intervenció i posttest en tres nois d'entre 12 i 18 anys que tenen un diagnòstic de dislèxia. Els participants han estat avaluats en la lectura i comprensió de les categories que comprenen els processos lèxics, sintàctics i semàntics, utilitzant com a instrument un test estandarditzat. La intervenció ha estat estructurada amb una sèrie d'activitats per sessió que implicava la lectura i denominació de diferents tipus de construccions sil·làbiques, paraules i pseudoparaules, tenint com a suport ulleres de realitat virtual. Els resultats mostren una millora en les diferents categories avaluades, mostrant una eficàcia de la intervenció realitzada.
Keywords
lectura, dislèxia, dèficit vies visuals, habilitat lectora. , reading, dyslexia, visual pathway disorder, reading abilities
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-materies
Lectura -- Comprensió , Dislèxia
URI
http://repositori.umanresa.cat/1/345
Collections
  • Dislèxia [4]

Fundació Universitària del Bages / Av. Universitària, 4-6 / T. 93 877 41 79 / 08242 Manresa (Barcelona) / fub@fub.edu
Contact Us | Send Feedback
 

 

Browse

All of RepositoriCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsLines of workDescriptorsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsLines of workDescriptors

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Fundació Universitària del Bages / Av. Universitària, 4-6 / T. 93 877 41 79 / 08242 Manresa (Barcelona) / fub@fub.edu
Contact Us | Send Feedback