Projecte Escoles Verdes: realitat o màrqueting educatiu?
Visualitza/ Obre
Data
2019-06Autor
Tutor/director
Tipus de treball
Projecte de recercaCondicions d'accés
Accés restringitMetadades
Mostra el registre d'unitat completAbstract
El present Treball Final de Grau (TFG) presenta com a objectiu principal observar i identificar la presència d’un desajustament entre el projecte Escola Verda i les actuacions que es porten a terme a les escoles que en formen part. Tanmateix, servirà per detectar si el projecte és una realitat o bé una estratègia de màrqueting educatiu.
Per fer-ho, primerament s’ha creat una fonamentació teòrica a través de la qual s’ha generat un marc de referència sobre el qual recolzar-se. A escala metodològica, d’una banda s’ha enquestat a diversos professors/es d’escoles partícips del projecte. D’altra banda, s’ha realitzat un estudi de cas en el servei de menjador i cuina d’una escola que també en forma part.
Per concloure, s’ha manifestat que, de forma parcial, les accions que es duen a terme a les escoles no concorden amb el que es pretén des de la direcció dels centres. També destaca que el professorat no està adequadament format ni creu en el projecte com a eina d’intervenció real en relació a la sostenibilitat.
Paraules clau
Escola Verda , desenvolupament sostenible , greenwashing educatiu , consciència ambiental , Green Schools , sustainable development , educational greenwashing , environmental awarenessCol·leccions
- Didàctiques [20]