• català
    • español
    • English
    • català
    • español
    • English
  • Login
home
Fundació Universitària del Bages
View Item 
  •   Repositori Home
  • Educació infantil
  • Espais de ciència
  • View Item
  •   Repositori Home
  • Educació infantil
  • Espais de ciència
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Vivenciem el pes: anàlisi dels processos d’aprenentatge científic en la proposta de les palanques-balancí

Thumbnail
View/Open
2019-5-20_Informe_final_TFG_jgamisansfont_(2) (1).pdf (842.6Kb)
Date
2019-05
Author
Gamisans Font, Júlia
Tutor/director
Pedreira Álvarez, Montserrat
Bachelor thesis type
Projecte de recerca
Right access
Open Access
Metadata
Show full item record
Abstract
Amb la realització d’aquest treball de fi de grau d’Educació Infantil, que té com a títol Vivenciem el pes. Anàlisi dels processos d’aprenentatge científic en la proposta de les palanques-balancí es pretén reflexionar i donar a conèixer la informació recopilada i elaborada dels processos, fets i conceptes que mostren lliurement els infants al vivenciar el pes a partir del propi cos. La metodologia emprada en aquest treball és a partir d’un estudi de cas, el qual permet observar i analitzar la situació natural d’aprenentatge d’un grup d’infants de 4 anys d’entorns diferents. S’utilitza una graella d’observació creada a partir de la graella d’observació de propostes de ciència per infants creada pel grup GRENEA (Grup de Recerca en Educació, Neurociència, Experimentació i Aprenentatge) de la Facultat de Ciències Socials de Manresa que s’organitza en tres fases: l’Experiència, l’Explicitació i l’Evolució. Després d’analitzar les observacions realitzades, es va concloure que la fase de l’Experiència era la que es veia més potenciada en aquesta proposta, la fase de l’Explicitació augmentava quan l’adult intervenia i que per potenciar la fase de l’Evolució, que no es va detectar, caldria enriquir la proposta: variant la distribució de les palanques, afegint materials, potenciant grups reduïts…. Es constata que amb l’acció aprenem, que ens hem d’oblidar de parcialitzar els aprenentatges i que hem de saber identificar els processos que van mostrant els nens i nenes en l’exploració lliure per tal de poder-los ajudar a avançar en la construcció dels aprenentatges.
Keywords
GRENEA , Aprenentatge vivenciat , Pensament científic , Palanques , Mesura del pes , Educació infantil , Experienced learning , Scientific thinking , Levers , Weight measurements , Childhood education
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-materies
Pes (Física) -- Mesurament , Ciència -- Experiments , Ciència -- Educació infantil
Line of work
Eduació Infantil::Espais de ciència - Lab 0_6
URI
http://repositori.umanresa.cat/1/372
Collections
  • Espais de ciència [18]

Fundació Universitària del Bages / Av. Universitària, 4-6 / T. 93 877 41 79 / 08242 Manresa (Barcelona) / fub@fub.edu
Contact Us | Send Feedback
 

 

Browse

All of RepositoriCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsLines of workDescriptorsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsLines of workDescriptors

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Fundació Universitària del Bages / Av. Universitària, 4-6 / T. 93 877 41 79 / 08242 Manresa (Barcelona) / fub@fub.edu
Contact Us | Send Feedback