Listar Logopèdia por fecha de publicación
Mostrando ítems 1-20 de 76
-
L'ús de la música en la intervenció logopèdica dels infants de dos i tres anys amb Retard Específic del Llenguatge
(Salut-UAB, 2016-06)Introducció: Els infants amb Retard Específic del Llenguatge (RELL) inicien els primers mots entre un i dos anys més tard del que és habitual i han de rebre un suport logopèdic per poder assolir el desenvolupament normal. ... -
Valoració subjectiva de les dificultats que presenta la població adulta amb un trastorn específic del llenguatge escrit
(Salut-UAB, 2017-06)Valoració subjectiva de les dificultats que presenta la població adulta amb un trastorn específic del llenguatge escrit Introducció: Actualment hi ha molts estudis sobre el trastorn específic del llenguatge escrit durant ... -
Perspectiva sobre el tractament logopèdic i l'evolució de l'afectació de la població adulta amb disfonia secundària a una paràlisi laríngia recurrent en abducció
(Salut-UAB, 2017-06)La veu és un fenomen multiparamètric format per aspectes acústics, perceptius, psicològics, comunicatius i fisico-anatòmics. Un tipus d’alteració vocal orgànica adquirida és la paràlisi laríngia recurrent unilateral en ... -
Proyecto de adaptación de un sitio web educativo para informar y formar a niños de 6 a 11 años sobre la afasia.
(Salut-UAB, 2017-06)La comunicación es indispensable para la vida. Las personas con afasia se enfrentan a grandes dificultades, tanto en comprensión como en expresión según el tipo de afasia. En esta patología el enfoque ecosistémico de la ... -
Valoració subjectiva d’adults amb disfèmia sobre les dificultats que els ho comporten les seves disfluències
(Salut-UAB, 2017-06)Introducció: La disfèmia és un trastorn funcional de la comunicació oral, sense afectació orgànica, que afecta a la fluència i al ritme de la parla. Objectiu: L’ítem principal del projecte es centra en conèixer les ... -
L’opinió de les mares sobre les habilitats i les dificultats comunicatives i interactives dels seus fills nascuts a preterme durant els primers cinc anys de vida: la importància del CDIAP
(Salut-UAB, 2017-06)Els nens prematurs es defineixen com els nens nascuts tres o més setmanes abans de la data corresponent. A mesura que passa el temps, poden aparèixer dificultats a curt i a llarg termini en el seu desenvolupament cognitiu. ... -
Intervenció logopèdica en la pragmàtica en nens de 3 a 12 anys amb la síndrome d'Asperger
(Salut-UAB, 2017-06)Introducció: Els infants amb la síndrome d’Asperger (SA) inicien l’adquisició del llenguatge de forma normal en el temps, tot i que en algunes ocasions, pot aparèixer un cert retard. Un cop el llenguatge s’ha iniciat, ... -
La importància que donen els logopedes a la intervenció basada en la motricitat orofacial, en nens de 5 a 7 anys amb dislàlia evolutiva de caràcter fonètic
(Salut-UAB, 2017-06)La dislàlia, o trastorn de l’articulació, és la dificultat per aconseguir la correcta articulació dels fonemes. La seva classificació dependrà de la seva etiologia. Dins d’aquesta classificació, trobem la dislàlia evolutiva. ... -
Propuesta de inclusión de la técnica mindfulness como método complementario en la rehabilitación de disfonía psicógena
(Salut-UAB, 2018-05)Introducción: la disfonía psicógena es un trastorno de voz que se caracteriza por la pérdida de las características acústicas de la voz. Esto es debido a un complejo de alteraciones psicológicas subyacentes al trastorno. ... -
Anàlisi i comparació de la disfonia percebuda pels infants d’entre 8 i 12 d’anys i pels pares utilitzant els qüestionaris C-VHI i C-VHI-P
(Salut-UAB, 2018-05-07)Entre un 5% i un 10% de la població dels països desenvolupats pateix alguna alteració a la veu; els logopedes són els professionals encarregats de prevenir-les i rehabilitar-les. El propòsit d’aquest projecte és saber ... -
Els coneixements i les actuacions dels docents de segon cicle d'educació primària envers les dislàlies funcionals
(Salut-UAB, 2018-05-14)Una dislàlia és una alteració en l'articulació específica i constant causada per una funció incorrecta dels òrgans perifèrics de la parla. Així doncs, aquesta dificultat impedeix que es pugui articular de forma adient els ... -
Avaluació de l’eficàcia i l’evolució de la veu erigmofònica en pacients amb laringectomia total
(Salut-UAB, 2018-05-14)La comunicació és un aspecte vital en la nostra vida diària i, quan aquesta es veu afectada per una patologia adquirida, és necessari buscar estratègies que facilitin al màxim possible el retorn a l’estadi de normalitat. En ... -
Efectivitat del tractament de motricitat orofacial sobre les alteracions de la masticació en la síndrome de Down: estudi de cas
(Salut-UAB, 2018-05-14)La Síndrome de Down, també anomenada trisomia 21, presenta uns trets facials característics que comporten alteracions en les funcions que realitza el sistema estomatognàtic, sent la masticació una d’elles. L’àrea de la ... -
L’eficiència de la teràpia grupal intensiva de llenguatge en pacients amb afàsia post-ictus
(Salut-UAB, 2018-05-14)S’entén per ictus, la malaltia cerebral ocasionada a conseqüència d’una interrupció en el flux sanguini del cervell. Aquesta interrupció pot ser localitzada, el que s’entén com a ictus isquèmic i el qual representa un 85% ... -
El tractament dels nens dislèctics de cicle mitjà de primària amb el mètode Binding
(Salut-UAB, 2018-05-14)Introducció: La dislèxia és un trastorn específic de l’aprenentatge de la lectura de base neurobiològica, que es caracteritza per dificultats en la descodificació, en el reconeixement precís i fluid de les paraules i també ... -
El tractament d’ortodòncia i la disfunció de l’articulació temporomandibular en joves universitaris de la FUB d’entre 18 i 25 anys
(Salut-UVic, 2019-05)L’articulació temporomandibular (ATM) és una de les estructures més complexes del sistema articular humà que es localitza entre el còndil de la mandíbula i l’os temporal del crani, i és fonamental per les funcions orofacials ... -
Valoració dels coneixements i aplicació de tècniques vocals dels docents d’educació infantil del Solsonès durant l’exercici de la seva professió
(Salut-UVic, 2019-05)La veu és la principal eina de treball dels docents. Hi ha un seguit de factors que poden alterar negativament la fonació i per tant impedir el desenvolupament de la seva tasca professional en les millors condicions ... -
Evaluación de los conocimientos relativos al uso correcto de la voz en clase por los profesores de educación primaria en la región de Perpiñán
(Socials-UAB, 2019-05)En la práctica profesional de los docentes, la voz es un elemento fundamental. En ocasiones, esta herramienta profesional puede utilizarse mal, como consecuencia de una falta de conocimientos en materia de salud y educación ... -
Projecte d’intervenció en el mecanisme lector en adolescents amb dislèxia durant l’etapa d’educació secundària i batxillerat
(Salut-UVic, 2019-05)La lectura és una activitat que consisteix a interpretar diferents estímuls de l'entorn, i per tant cal un aprenentatge. No obstant això, hi ha persones que presenten dificultats per adquirir-la i assolir una bona competència. ... -
La figura del logopeda a les Unitats de Cures Intensives Neonatals com a professional qualificat per avaluar i tractar les dificultats en les funcions orofacials dels nounats nascuts preterme
(Salut-UVic, 2019-05)L‟alimentació oral en el període neonatal requereix una coordinació entre la succió, la deglució i la respiració. Els nounats nascuts preterme sovint presenten dificultats per establir aquesta coordinació i tenen un risc ...