• català
    • español
    • English
    • català
    • español
    • English
  • Login
home
Fundació Universitària del Bages
View Item 
  •   Repositori Home
  • Logopèdia
  • Veu
  • View Item
  •   Repositori Home
  • Logopèdia
  • Veu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Valoració dels coneixements i aplicació de tècniques vocals dels docents d’educació infantil del Solsonès durant l’exercici de la seva professió

Thumbnail
View/Open
2019-5-13_tfg-BERTA Plans.pdf (885.2Kb)
Date
2019-05
Author
Plans Auguets, Berta
Tutor/director
Fernandes de Gonçalves, David
Bachelor thesis type
Projecte de recerca
Right access
Restricted access
Metadata
Show full item record
Abstract
La veu és la principal eina de treball dels docents. Hi ha un seguit de factors que poden alterar negativament la fonació i per tant impedir el desenvolupament de la seva tasca professional en les millors condicions possibles. Les tècniques vocals tenen una importància rellevant, ja que un mal ús vocal pot acabar provocant alteracions. Les disfuncions vocals són més presents entre els docents d’ensenyament infantil. L’objectiu principal d’aquest estudi és efectuar una valoració dels coneixements i aplicació de tècniques vocals per part dels docents d’educació infantil del Solsonès. Com a objectius específics, concretament, avaluar el grau de coneixements sobre tècniques vocals i, per altra banda, conèixer quines tècniques vocals apliquen i quines no aquests professionals. Es tracta d’un estudi d’orientació qualitativa i amb un disseny transversal. Fent referència a la tècnica de recollida de dades, es realitza una entrevista estructurada a diferents docents dedicats a l’educació infantil. Els resultats mostren que aquesta entrevista permet aprofundir en els coneixements i aplicació de tècniques vocals. Es contempla la necessitat d’introduir una breu descripció inicial del concepte de tècniques vocals. S’observa que com més concretes i pautades són les preguntes més informació se’n pot extreure. No s’obtenen diferències entre tècniques vocals abans i després de les classes. Per tant, es conclou fusionar, reformular i suprimir algunes preguntes per tal de simplificar i reduir l’extensió de l’entrevista. També, tenir en compte algunes variables en futures investigacions.
Keywords
veu, disfonia, tècniques de veu, veu dels docents. , voice,disphonia, vocal techniques, teachers’ voice.
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-materies
Trastorns de la veu , Veu -- Conreu , Mestres
URI
http://repositori.umanresa.cat/1/322
Collections
  • Veu [6]

Fundació Universitària del Bages / Av. Universitària, 4-6 / T. 93 877 41 79 / 08242 Manresa (Barcelona) / fub@fub.edu
Contact Us | Send Feedback
 

 

Browse

All of RepositoriCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsLines of workDescriptorsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsLines of workDescriptors

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Fundació Universitària del Bages / Av. Universitària, 4-6 / T. 93 877 41 79 / 08242 Manresa (Barcelona) / fub@fub.edu
Contact Us | Send Feedback