• català
    • español
    • English
    • català
    • español
    • English
  • Login
home
Fundació Universitària del Bages
View Item 
  •   Repositori Home
  • Logopèdia
  • Alteracions pragmàtiques
  • View Item
  •   Repositori Home
  • Logopèdia
  • Alteracions pragmàtiques
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Intervenció logopèdica en la pragmàtica en nens de 3 a 12 anys amb la síndrome d'Asperger

Thumbnail
View/Open
2017-5-14_TFG_Judith_Gutiérrez_Priego.pdf (793.5Kb)
Date
2017-06
Author
Garcia, Alba
Tutor/director
Reñé, Rosalina
Bachelor thesis type
Projecte de recerca
Right access
Restricted access
Metadata
Show full item record
Abstract
Introducció: Els infants amb la síndrome d’Asperger (SA) inicien l’adquisició del llenguatge de forma normal en el temps, tot i que en algunes ocasions, pot aparèixer un cert retard. Un cop el llenguatge s’ha iniciat, adquireixen una gran riquesa de vocabulari i una estructura gramatical similar a la que produeix un adult. Tot i aquesta gran adquisició de lèxic i d’estructura gramàtica que presenten, els nens i nenes amb SA mostren notables dificultats a l’hora de fer ús del llenguatge, és a dir, presenten dèficits a nivell pragmàtic. Els objectius generals d’aquest estudi són, aportar indicacions afavoridores a la intervenció logopèdica en la pragmàtica per nens i nenes amb SA entre 3 – 12 anys i compartir aquestes indicacions amb el col·lectiu de logopedes. Mètode: Es proposa un estudi d’orientació qualitativa a partir d’una entrevista semiestructurada a un número de 25 logopedes experts o especialitzats en intervencions logopèdiques amb nens i nenes amb la síndrome d’Asperger. Abans de realitzar la prova pilot, es descriu detalladament el perfil lingüístic dels nens i nenes amb SA i posteriorment, a partir dels resultats extrets de l’entrevista i de la bibliografia cercada, s’elaboren indicacions específiques afavoridores a la intervenció logopèdica en la pragmàtica. Resultats de la prova pilot: els resultats obtinguts van confirmar i complementar algunes de les aportacions teòriques de diversos autors sobre la pragmàtica dels infants amb SA i d’altres, van discrepar sobre aquestes teories. Conclusions: El conjunt dels resultats extrets de la prova pilot amb les aportacions teòriques, van ajudar a poder elaborar les indicacions afavoridores a la intervenció logopèdica en la pragmàtica en infants de 3-12 anys. Tanmateix, es necessita compartir aquestes indicacions amb el col·lectiu de logopedes per a poder demostrar la utilitat d’aquestes aportacions afavoridores i observar així, la seva eficàcia.
Keywords
Trastorn de l’Espectre Autista, Síndrome d’Asperger, pragmàtica
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-materies
Pragmàtica , Logopèdia , Asperger, Síndrome d'
URI
http://repositori.umanresa.cat/1/102
Collections
  • Alteracions pragmàtiques [4]

Fundació Universitària del Bages / Av. Universitària, 4-6 / T. 93 877 41 79 / 08242 Manresa (Barcelona) / fub@fub.edu
Contact Us | Send Feedback
 

 

Browse

All of RepositoriCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsLines of workDescriptorsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsLines of workDescriptors

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Fundació Universitària del Bages / Av. Universitària, 4-6 / T. 93 877 41 79 / 08242 Manresa (Barcelona) / fub@fub.edu
Contact Us | Send Feedback