Psicologia: Enviaments recents
Ara es mostren els elements 21-40 de 59
-
Ioga i atenció selectiva en infants de 6 anys
(Socials-UVic, 2020-06)L’estudi té com a objectiu analitzar des d’una perspectiva teòrica-pràctica si la tècnica del ioga augmenta la capacitat d’atenció selectiva i el control inhibitori, fent que els infants centrin més atenció i inhibeixin ... -
El coneixement dels i les mestres d'educació infantil sobre el TDAH
(Socials-UVic, 2020-06)Un dels trastorns més comuns diagnosticats en les etapes de la infància i adolescència ha sigut el Trastorn per Dèficit d’Atenció amb Hiperactivitat (TDAH). Tot i el gran nombre de diagnosticats hi ha hagut molts ... -
Anàlisi de tres centres educatius sobre la gestió del protocol d’actuació que proposa la Generalitat de Catalunya envers un infant amb TDAH
(Socials-UVic, 2020-06)El protocol establert per la Generalitat de Catalunya envers un infant amb TDAH afirma que la diagnosi clínica del TDAH es fa dels sis anys en endavant, però que, no obstant això, abans d’aquesta edat es poden observar ... -
Coneixement d'un grup de mestres de la ciutat de Manresa respecte el TDAH en base a la seva formació
(Socials-UVic, 2020-06)No existeix un marcador biològic amb què es puguin basar els especialistes per realitzar diagnòstics de TDAH (Corrigan i Whitaker, 2017). Tanmateix, a escala mundial, aproximadament el 5% dels infants són diagnosticats ... -
Competències emocionals en mestres en formació i en actiu de Catalunya i els Estats Units d'Amèrica
(Socials-UVic, 2020-06)Els estudis destaquen la importància que les mestres d’educació infantil tinguin formació en competències emocionals, per tal de millorar la qualitat de l’educació i assolir amb èxit la seva professió. No obstant això, no ... -
El racó del conte com a motor de la cultura literària a l’etapa 3-6 anys
(Socials-UVic, 2020-06)Avui en dia la literatura infantil forma part de moltes de les aules d’Educació infantil, la gran majoria disposen d’un racó de contes o una biblioteca d’aula. Ara bé quina és la importància que les escoles donen aquest ... -
Observació dels efectes de la musicoteràpia en el comportament de tres infants amb transtorn de l'espectre autista
(Socials-UVic, 2020-06)La musicoteràpia és un recurs terapèutic que utilitza la música i els seus elements per ajudar a les persones a afavorir i millorar la seva qualitat de vida en entorns mèdics, educatius i quotidians (Federació Mundial ... -
Relació entre creativitat i habilitats socials en infants de 5-6 anys
(Socials-UVic, 2020-06)En la present recerca s’ha analitzat la relació entre creativitat i habilitats socials en infants. L’interès per l’estudi sorgeix per la controvèrsia teòrica al respecte (Mumford i Gustafson, 1988; Csikszentmihalyi, 1998). ... -
Anàlisi sobre la possible relació entre les variables creativitat i autoconcepte tenint en compte el gènere amb infants d'entre 5 i 6 anys
(Socials-UVic, 2020-06)El present treball de final de grau pretén analitzar dues variables; la creativitat i l’autoconcepte. Més concretament, es vol explorar si existeix correlació entre dues maneres diferents de mesurar la creativitat, si el ... -
Outdoor and indoor education: una comparativa entre Catalunya i Copenhaguen de l'ús dels espais interiors i exteriors a les escoles d'educació infantil
(Socials-UVic, 2019-05)El present treball estudia com es concep l’espai com a element educador, tenint en compte els espais interiors i exteriors en l’etapa d’Educació Infantil. L’objectiu d’aquest treball de final de grau és realitzar una ... -
Construcció d’un material nou per experimentar la deambulació
(Socials-UVic, 2019-06)La motricitat és una disciplina que es treballa en els infants d’una forma global, on es desenvolupa diferents capacitats afectives, cognitives i motrius. Per aquest motiu es pot trobar en aquest document una mirada ... -
Els efectes de les abraçades en infants amb conductes agressives
(Socials-UVic, 2019-05-20)Aquest treball de final de grau està realitzat des d’una perspectiva teòrica-pràctica que té com a objectiu principal investigar i comprovar si les abraçades redueixen l’agressivitat dels infants que contenen trets ... -
Relació entre la motricitat global i l’aprenentatge de la lectura i de l’escriptura
(Socials-UVic, 2019-05-20)L’escriptura i la lectura estan influenciades pel desenvolupament motriu, processos de l’ésser humà que estan en continua evolució. Autors de diverses disciplines científiques com Ajuriaguerra, Piaget o Le Boulch entre ... -
La psicomotricitat a la segona etapa d’Educació Infantil a l'escola
(Socials-UAB, 2019-06)La psicomotricitat és una eina molt important a considerar en el desenvolupament dels infants, ja que té en compte l’acció conjunta del moviment i la ment. Per aquest motiu, en l’educació, s’ha de fer una mirada global i ... -
Les competències dels i de les mestres de l'escola bressol en el coneixement de l'educació corporal a través de la psicomotricitat
(Socials-UAB, 2019-05)La finalitat d’aquest treball d’investigació és aprofundir en la formació que tenen els i les docents de les escoles bressol en l’educació corporal a través de la pràctica psicomotriu. Per fer-ho ens centrarem a fer una ... -
Observació d'emocions en una aula de P3
(Socials-UAB, 2019-06)Aquest treball està basat en la relació de les emocions i la literatura infantil, a partir de realitzar diverses observacions en una aula d’infantil. Alguns autors que parlen sobre la literatura infantil i les emocions han ... -
La tècnica dels mandales a una aula de P-5
(Socials-UVic, 2019-06)El present estudi té per finalitat realitzar una reflexió sobre els efectes de l'aplicació de la tècnica dels mandales a Educació Infantil, en concret, a una aula deP-5.En aquest sentit,es va realitzar una recerca en ... -
Els conflices a P-5 d'educació infantil i les conseqüències del "bullying"
(Socials-UVic, 2019-06)El propòsit d’aquest estudi és: observar, conèixer i analitzar la tipologia de conflictes entre iguals i les conseqüències, especialment en els casos de bullying. Per saber els tipus de conflictes i les relacions que ... -
Els conflictes en una aula de P3 i P5
(Socials-UAB, 2019-06)El treball que es troba a continuació pretén investigar els conflictes a una classe de P3 i una de P5 de l'Escola Font Rosella de Sabadell. Es fa mitjançant una metodologia qualitativa a partir d'observacions directes i ... -
La importància de la resiliència a les aules d'infantil
(Socials-UVic, 2019)El propòsit del treball és observar si la resiliència, en l'etapa d'educació infantil (0-6), té importància pels centres educatius i per les famílies. A més de conèixer o saber si la porten a la pràctica a les aules, de ...