• català
    • español
    • English
    • català
    • español
    • English
  • Login
home
Fundació Universitària del Bages
View Item 
  •   Repositori Home
  • Educació infantil
  • Psicologia
  • View Item
  •   Repositori Home
  • Educació infantil
  • Psicologia
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

La psicomotricitat a la segona etapa d’Educació Infantil a l'escola

Thumbnail
View/Open
2019-5-20_TFG_mlopez_lliuramentfinal.pdf (1.027Mb)
Date
2019-06
Author
López Guil, Marina
Tutor/director
Niort, Jannick
Bachelor thesis type
Projecte de recerca
Right access
Restricted access
Metadata
Show full item record
Abstract
La psicomotricitat és una eina molt important a considerar en el desenvolupament dels infants, ja que té en compte l’acció conjunta del moviment i la ment. Per aquest motiu, en l’educació, s’ha de fer una mirada global i complexa observant tot el conjunt de la persona (Wallon, 1941). A partir d’aquesta idea, la hipòtesis plantejada en aquest treball d’investigació és que a les escoles innovadores el treball de la psicomotricitat es fa tenint en compte una metodologia concreta i a les escoles tradicionals no. L’objectiu principal és comparar com es treballa la psicomotricitat en escoles tradicionals i en escoles innovadores i així, conèixer quina és la formació que tenen els docents i les diferents filosofies d’escola. Per aconseguir-ho, s’han realitzat observacions en el segon cicle d’Educació Infantil en quatre escoles, dues d’innovadores i dues de tradicionals, s’ha realitzat 5 entrevistes a mestres i una altra a un especialista en psicomotricitat del CDIAP del Bages. A partir de l’anàlisi de les observacions i les entrevistes per mitjà d’una metodologia qualitativa, s’ha pogut veure que la psicomotricitat és fonamental per al desenvolupament motor, afectiu i cognitiu dels infants. Els resultats de les observacions han demostrat que a les escoles innovadores s’aplica el mètode Aucouturier i, a les escoles tradicionals es coneix la metodologia però l’aplicació depèn del mestre en concret. En totes, hi ha una aula específica de psicomotricitat condicionada amb material de diversa tipologia que permet realitzar activitats variades.
Keywords
psicomotricitat, escola innovadora i tradicional, Aucouturier, Educació Infantil, formació docents, observació , psychomotor activity, innovator school, traditional school, Aucouturier, childhood education, teachers and observation
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-materies
Educació psicomotriu , Educació infantil , Pedagogia
Line of work
Eduació Infantil::Psicologia::Moviment i cos
URI
http://repositori.umanresa.cat/1/432
Collections
  • Psicologia [59]

Fundació Universitària del Bages / Av. Universitària, 4-6 / T. 93 877 41 79 / 08242 Manresa (Barcelona) / fub@fub.edu
Contact Us | Send Feedback
 

 

Browse

All of RepositoriCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsLines of workDescriptorsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsLines of workDescriptors

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Fundació Universitària del Bages / Av. Universitària, 4-6 / T. 93 877 41 79 / 08242 Manresa (Barcelona) / fub@fub.edu
Contact Us | Send Feedback