Observació dels efectes de la musicoteràpia en el comportament de tres infants amb transtorn de l'espectre autista
Visualitza/ Obre
Data
2020-06Autor
Tutor/director
Tipus de treball
Projecte de recercaCondicions d'accés
Accés restringitMetadades
Mostra el registre d'unitat completAbstract
La musicoteràpia és un recurs terapèutic que utilitza la música i els seus elements per
ajudar a les persones a afavorir i millorar la seva qualitat de vida en entorns mèdics,
educatius i quotidians (Federació Mundial de la Musicoteràpia, 2011). S’ha utilitzat la
musicoteràpia per observar el desenvolupament del comportament de tres infants amb
autisme, una condició que afecta el neurodesenvolupament i provoca falta d’interacció
social i de comunicació (Confederació, d’Autisme d’Espanya, 2014).
En el marc teòric del treball s’exposen les característiques de l’autisme, de la
musicoteràpia i de com afecta la musicoteràpia a les persones amb autisme, així com
eines per poder crear una sessió adient.
La metodologia que es duu a terme en el present estudi té com a objectiu crear un
protocol de musicoteràpia i realitzar-ho durant un període de temps a tres infants amb
autisme per poder observar les seves respostes i així saber si la musicoteràpia afavoreix
al desenvolupament d’aquests infants. El protocol està basat en la sessió de
musicoteràpia de l’Institut Català de Musicoteràpia (ICM) que es va observar i en els
procediments metòdics de Bruscia (2016), que són: el diagnòstic, el tractament i
l’avaluació.
En resum, l’estudi respon sobre si la musicoteràpia afavoreix al desenvolupament del
comportament dels infants amb TEA i dona un recurs per utilitzar a les aules amb els
infants amb autisme.
Paraules clau
musicoteràpia, autisme, música, creació d’un protocol, infants, musicotherapy, autism, music, creation of a protocol, childrenSublínia de treball
Eduació Infantil::DidàctiquesCol·leccions
- Psicologia [59]