Exploració Psicologia per títol
Ara es mostren els elements 12-31 de 59
-
Els beneficis de la musicoteràpia en l'àmbit físic, socioemocional, cognitiu i comunicatiu en infants amb TEA i el paper de les famílies en el seu desenvolupament
(Salut-UVic, 2021-06)En el present Treball de Fi de Grau (TFG) s’ha volgut demostrar els beneficis i efectes positius que ofereix la música com a teràpia en l’àmbit físic, comunicatiu, socioemocional i cognitiu, exercida a infants amb Trastorn ... -
Les competències dels i de les mestres de l'escola bressol en el coneixement de l'educació corporal a través de la psicomotricitat
(Socials-UAB, 2019-05)La finalitat d’aquest treball d’investigació és aprofundir en la formació que tenen els i les docents de les escoles bressol en l’educació corporal a través de la pràctica psicomotriu. Per fer-ho ens centrarem a fer una ... -
Competències emocionals en mestres en formació i en actiu de Catalunya i els Estats Units d'Amèrica
(Socials-UVic, 2020-06)Els estudis destaquen la importància que les mestres d’educació infantil tinguin formació en competències emocionals, per tal de millorar la qualitat de l’educació i assolir amb èxit la seva professió. No obstant això, no ... -
Coneixement d'un grup de mestres de la ciutat de Manresa respecte el TDAH en base a la seva formació
(Socials-UVic, 2020-06)No existeix un marcador biològic amb què es puguin basar els especialistes per realitzar diagnòstics de TDAH (Corrigan i Whitaker, 2017). Tanmateix, a escala mundial, aproximadament el 5% dels infants són diagnosticats ... -
El coneixement dels i les mestres d'educació infantil sobre el TDAH
(Socials-UVic, 2020-06)Un dels trastorns més comuns diagnosticats en les etapes de la infància i adolescència ha sigut el Trastorn per Dèficit d’Atenció amb Hiperactivitat (TDAH). Tot i el gran nombre de diagnosticats hi ha hagut molts ... -
Els conflices a P-5 d'educació infantil i les conseqüències del "bullying"
(Socials-UVic, 2019-06)El propòsit d’aquest estudi és: observar, conèixer i analitzar la tipologia de conflictes entre iguals i les conseqüències, especialment en els casos de bullying. Per saber els tipus de conflictes i les relacions que ... -
Els conflictes en una aula de P3 i P5
(Socials-UAB, 2019-06)El treball que es troba a continuació pretén investigar els conflictes a una classe de P3 i una de P5 de l'Escola Font Rosella de Sabadell. Es fa mitjançant una metodologia qualitativa a partir d'observacions directes i ... -
Construcció d’un material nou per experimentar la deambulació
(Socials-UVic, 2019-06)La motricitat és una disciplina que es treballa en els infants d’una forma global, on es desenvolupa diferents capacitats afectives, cognitives i motrius. Per aquest motiu es pot trobar en aquest document una mirada ... -
La conversa entesa com a generadora de coneixement
(Socials-UAB, 2018)Actualment, la conversa pren un paper secundari en les pràctiques educatives de les escoles, en lloc de ser l’eix central de tota intervenció, ja que és utilitzada, tal com exposa Portillo (1992), per omplir aquelles estones ... -
La creativitat dels infants segons la metodologia d'aula i el rol docent: anàlisi i estudi de la creativitat dels infants de P5 en quatre escoles
(Socials-UAB, 2018-05-07)El rol que adopta l’adult a l’aula, i el tipus de metodologia que empra en aquesta, esdevé quelcom clau en el procés educatiu, i en la creativitat dels nens i nenes (Csikzentmihalyi 1966, Torrance 1965, Romo (1987). És per ... -
La creativitat en els i les estudiants del grau d'educació infantil: estudi comparatiu de la creativitat percebuda i real al llarg dels diferents cursos del curs 2018-2019 de la universitat UManresa
(Socials-UVic, 2019-05-20)L'estudi que s'exposa a continuació consisteix a mesurar els diferents tipus de creativitat dels estudiants del Grau d'Educació Infantil de la Universitat UVIC-UCC de Manresa. La finalitat d'aquest treball és comprovar ... -
La creativitat figurativa i motriu a l'educació infantil i la seva relació amb el joc simbòlic
(Socials-UVic, 2019-05-20)La creativitat és un procés clau pel desenvolupament personal i el progrés social, per tant, és necessària (Csikszentmihaldy, 1996). Per altra banda, Piaget (1956) defineix el joc com una activitat creativa i una forma ... -
Creativitat i Asperger: una aproximació a les percepcions i creences del professorat d'educació infantil i primària
(Socials-UVic, 2022-06-13)El present treball de recerca de fi de grau té com a finalitat principal esbrinar les percepcions i creences dels i les docents dels diversos centres educatius d’educació infantil i primària envers la creativitat, els ... -
La creativitat i l'adquisició de la lectoescriptura en la segona etapa d'educació infantil
(Socials-UAB, 2018-05-07)En el present estudi, s’investiga si la creativitat i la lectoescriptura tenen relació entre si i si l’actuació docent i la metodologia d’aula influeixen en el desenvolupament d’aquestes dues variables. Les pràctiques ... -
Creences i pràctiques de les/els mestres entorn la creativitat i els materials
(Socials-UVic, 2021-05-24)En la present recerca s'ha analitzat la relació existent entre la creativitat i els materials en les creences i pràctiques de les/els mestres d'educació infantil, a més de veure si hi ha diferències entre les del primer ... -
L'educació corporal en quatre escoles d'educació infantil
(Socials-UAB, 2018)El present treball mostra els resultats de l’observació de les sessions de psicomotricitat realitzades en quatre escoles, dins el curs de P-4 i en un grup inter-nivell. Es realitza un estudi comparatiu, observant activament, ... -
Els efectes de les abraçades en infants amb conductes agressives
(Socials-UVic, 2019-05-20)Aquest treball de final de grau està realitzat des d’una perspectiva teòrica-pràctica que té com a objectiu principal investigar i comprovar si les abraçades redueixen l’agressivitat dels infants que contenen trets ... -
L'escola inclusiva amb alumnes amb TDAH: eines, mitjans i reptes del personal docent: elaboració d'un material per al treball de l'atenció sostinguda
(Socials-UVic, 2021-07-14)Amb aquest Treball de Fi de Grau, s’ha volgut fer un estudi sobre el Trastorn per Dèficit d’Atenció i Hiperactivitat1, les seves aproximacions teòriques, simptomatologia, criteris de diagnòstic i, per altra banda, s’ha ... -
L'escola inclusiva i els videojocs: un nou recurs a l'aula
(Socials-UVic, 2021-06)L’estudi té com a objectiu analitzar les diferents perspectives que tenen les mestres i les famílies envers la utilització de videojocs com a recurs didàctic i d’inclusió per tal de poder introduir-los a l’aula. Per ... -
Estudi de l'impacte social de l'agressivitat en l'etapa d'infantil
(Socials-UVic, 2022-06-02)El present Treball Final de Grau tracta sobre quin impacte té l’agressivitat en les aules d’Educació Infantil amb la finalitat d’analitzar les diverses situacions d’agressivitat en el dia a dia a l’aula amb infants de 5-6 ...