Educació infantil: Enviaments recents
Ara es mostren els elements 21-40 de 121
-
Anàlisi de les emocions provocades per la COVID a través dels dibuixos infantils en diverses escoles de Manresa
(Socials-UVic, 2022-06)La Covid-19 ha estat, i és, un tema que ha afectat en la nostra societat; el confinament, les mascaretes, i la manera com irrompé en les nostres vides. És per això que l’objectiu d’aquesta investigació ha estat veure com ... -
Mindfulness i atenció sostinguda amb infants de 5 anys
(Socials-UVic, 2021-06)En el present estudi s’analitza l’efecte que provoca la pràctica de mindfulness, al llarg de cinc setmanes, en relació a la capacitat d’atenció sostinguda (manteniment de l’atenció) en dos grups de 10 i 11 alumnes ... -
L'escola inclusiva i els videojocs: un nou recurs a l'aula
(Socials-UVic, 2021-06)L’estudi té com a objectiu analitzar les diferents perspectives que tenen les mestres i les famílies envers la utilització de videojocs com a recurs didàctic i d’inclusió per tal de poder introduir-los a l’aula. Per ... -
Influència del part en relació amb el desenvolupament motor dels infants
(Socials-UVic, 2021-06)En el present Treball de Fi de Grau es planteja com a objectiu organitzar una aula de lactants amb material i mobiliari específic de la Metodologia Pikler, per comprovar si hi ha influència d’aspectes del moment del ... -
L'hort com a recurs per a treballar els objectius de desenvolupament sostenible
(Socials-UVic, 2021-06)L’Agenda 2030 per al Desenvolupament Sostenible planteja disset objectius (ODS) a aconseguir en temàtiques com la salut, l’educació, les desigualtats o el medi ambient. Només el compromís i les actuacions de tothom i a ... -
Per què vols ser mestra? Motius pels quals l'alumnat de la Facultat de Ciències Socials de la Universitat de Manresa escull la carrera d'Educació Infantil
(Socials-UVic, 2021-06)Aquesta investigació té com a objectiu principal identificar quins són els motius principals pels quals l’alumnat escull estudiar el Grau d’Educació Infantil a la Facultat de Ciències Socials de Manresa. Per aquest motiu, ... -
El treball emocional d'una aula de caminants d'una escola bressol de Manresa
(Socials-UVic, 2021-06)Segons Bisquerra i Pérez (2012), l’educació emocional és un procés educatiu continu per potenciar el desenvolupament de les competències emocionals com a element essencial de l’ésser humà, amb l’objectiu d’augmentar el seu ... -
Educació inclusiva amb infants en risc d'exclusió social
(Socials-UVic, 2021-06)La finalitat d’aquest Treball de Fi de Grau (TFG) és aprendre i conèixer diferents estratègies i recursos que fan servir els i les mestres a les escoles per tal d’incloure infants i famílies que pateixen risc d’exclusió ... -
El desenvolupament de l’expressió dels rols de gènere en el joc simbòlic
(Socials-UVic, 2021)Aquest treball consta d’una investigació sobre el desenvolupament de l’expressió dels rols del gènere en el joc simbòlic en infants de 3 a 5 anys. Es tracta de l’observació directa i no participativa de 3 sessions a cada ... -
Acompanyament de l'infant pel seu tutor/a del centre residencial d'acció educativa i la mestra de referència de l'escola
(Socials-UVic, 2021-06-24)Un Centre Residencial d’Acció Educativa (CRAE) té com a funció social donar atenció assistencial i educativa a aquells menors que es troben en una situació familiar amb problemàtica greu, que no es pot resoldre en aquest ... -
Observació sistemàtica de l'impacte de l'arquitectura i l'espai en el desenvolupament psicomotor i autonomia personal en infants 0-3 anys
(Socials-UVic, 2021-05-24)El present treball d’investigació pretén indagar com l’arquitectura i el disseny dels espais –la seva organització, el tipus de mobiliari utilitzat, etc.-, i l’ús d’aquests, fomenta o limita el desenvolupament psicomotor ... -
Infància, TIC i salut: ús de les pantalles i impacte en la salut dels nens i nenes de 3 a 6 anys
(Salut-UVic, 2021-07)L’objectiu d’aquesta investigació, portada a terme entre els mesos d’octubre de l’any 2020 i maig de l’any 2021, és descriure l’impacte de les pantalles sobre la salut i el benestar dels infants de 3 a 6 anys des de la ... -
Creació i anàlisi d'una proposta de l'àmbit de la ciència per infants de 0-3 anys
(Socials-UVic, 2021-06)L’interès d'aquest treball sorgeix en el moment que la investigadora veu que hi ha poca investigació sobre la ciència en 0-3 anys. Així doncs, es crea i es porta a terme una proposta científica pels infants d'aquesta ... -
Anàlisi del paper de l'adult en un espai de ciència de lliure elecció
(Socials-UVic, 2021-06)L’estudi plantejat a continuació té com a objectiu principal analitzar quines són aquelles intervencions de la persona adulta que fomenten l’acció activa dels infants de segon cicle d'educació infantil i de primer cicle ... -
Els beneficis de la musicoteràpia en l'àmbit físic, socioemocional, cognitiu i comunicatiu en infants amb TEA i el paper de les famílies en el seu desenvolupament
(Salut-UVic, 2021-06)En el present Treball de Fi de Grau (TFG) s’ha volgut demostrar els beneficis i efectes positius que ofereix la música com a teràpia en l’àmbit físic, comunicatiu, socioemocional i cognitiu, exercida a infants amb Trastorn ... -
La relació família-escola en temps de la Covid-19
(Socials-UVic, 2021-05-24)El present treball és un estudi sobre la relació entre escola i família en temps de la Covid19. En primer lloc, es parla sobre la importància d’aquesta a l’etapa d’Educació Infantil. També s’exposa l’afectació que va ... -
Anàlisi de les metodologies utilitzades pel professorat d’educació infantil del Bages envers infants amb TDAH
(Socials-UVic, 2021-07-14)El diagnòstic del Trastorn per Dèficit d’Atenció amb Hiperactivitat ha tingut una crescuda en els últims anys que ha fet que les escoles disposin de protocols i metodologies concretes per tal d’assegurar una bona actuació ... -
L'escola inclusiva amb alumnes amb TDAH: eines, mitjans i reptes del personal docent: elaboració d'un material per al treball de l'atenció sostinguda
(Socials-UVic, 2021-07-14)Amb aquest Treball de Fi de Grau, s’ha volgut fer un estudi sobre el Trastorn per Dèficit d’Atenció i Hiperactivitat1, les seves aproximacions teòriques, simptomatologia, criteris de diagnòstic i, per altra banda, s’ha ... -
Creació i aplicació d'un protocol d'estimulació i sensibilització de la parla a infants de 3 a 6 anys amb dislàlies
(Socials-UVic, 2021-06-15)La comunicació oral és el gran instrument que fan servir les persones per a avançar i desenvolupar-se de manera plena dins la societat. Per això es considera de vital importància que els infants amb dificultats en la parla ... -
Percepcions de les mestres sobre el seu rol en el treball per projectes a l'educació infantil
(Socials-UVic, 2021-05)La investigació que es presenta a continuació, sorgeix de l’interès i de la necessitat de saber quin és el punt de vista dels docents sobre el Treball per Projectes i quin és el seu rol. Hi ha nombrosos estudis i articles ...