Per què vols ser mestra? Motius pels quals l'alumnat de la Facultat de Ciències Socials de la Universitat de Manresa escull la carrera d'Educació Infantil
Visualitza/ Obre
Data
2021-06Autor
Tutor/director
Tipus de treball
Projecte de recercaCondicions d'accés
Accés restringitMetadades
Mostra el registre d'unitat completAbstract
Aquesta investigació té com a objectiu principal identificar quins són els motius principals
pels quals l’alumnat escull estudiar el Grau d’Educació Infantil a la Facultat de Ciències
Socials de Manresa. Per aquest motiu, s’han analitzat 200 enquestes d’acord amb la
metodologia mixta, que ha permès fer una anàlisi molt més profunda, per tal de saber
quina és la motivació principal que fa que l’alumnat decideixi cursar aquesta carrera. A
partir dels referents Marshall (2009) i Pérez (1991), s’ha pogut fer una classificació dels
tres tipus de motivació: intrínseca, extrínseca i transcendent. A part de fer una anàlisi de
cadascuna de les promocions, s’ha fet una comparació entre el primer i el quart any de
carrera de la promoció del 2017-2018, la qual ha aportat una visió més àmplia de com
ha evolucionat el pensament de l’alumnat quan va començar els estudis i quan els està
acabant. Els resultats mostren que la motivació intrínseca és el principal motiu per la
majoria de l’alumnat que ha decidit iniciar la carrera. Però, la formació que rep l’alumnat
al llarg dels anys, ajuda a transformar i modificar el pensament de l’alumnat cap a una
motivació transcendent, la qual ha sigut la més destacada en l’alumnat del curs 2017-
2018 que ja està acabant la carrera. The goal of this research is to identify the main reasons why students choose to study
the Degree in Early Childhood Education at the Faculty of Social Sciences of Manresa.
For this reason, 200 surveys have been analyzed according to the mixed methodology
which has allowed a much deeper analysis to know what is the main motivation that
makes the students decide to choose this degree. From the referents Marshall (2009)
and Pérez (1991), it has been possible to make a classification of the three types of
motivation: intrinsic, extrinsic and transcendental. Apart from an overall analysis of all
the promotions, it has been done a comparison between the first and the last year of the
promotion 2017-2018 which has provided a broader view of how the thoughts of the
students has evolved when they started their studies and when they are finishing them.
These results show that the intrinsic motivation is the main reason for most of the
students who have decided to start the degree. However, the training that students
receive over the years helps to transform and modify the thoughts of the students
towards a transcendent motivation, which has been the most outstanding in the students
of the 2017-2018 academic year that is already finishing the degree.
Paraules clau
Educació , Motivació intrínseca , Motivació extrínseca , Motivació transcendent , Education , Intrinsic motivation , Extrinsic motivation , Transcendent motivationSublínia de treball
Eduació Infantil::SocietatCol·leccions
- Societat [24]