La creativitat en els i les estudiants del grau d'educació infantil: estudi comparatiu de la creativitat percebuda i real al llarg dels diferents cursos del curs 2018-2019 de la universitat UManresa
View/ Open
Date
2019-05-20Author
Tutor/director
Bachelor thesis type
Projecte de recercaRight access
Open AccessMetadata
Show full item recordAbstract
L'estudi que s'exposa a continuació consisteix a mesurar els diferents tipus de creativitat dels
estudiants del Grau d'Educació Infantil de la Universitat UVIC-UCC de Manresa. La finalitat d'aquest
treball és comprovar si la metodologia impartida en centres educatius previs i en la mateixa
universitat afavoreixen el desenvolupament de la creativitat. A partir d’un qüestionari, tres jocs del
TTCT (Torrance, 1974) i el test de creativitat VALCREA (Elices, Palazuelo y Del Caño, 2003) es vol
comprovar si existeixen diferències entre els cursos i entre els resultats obtinguts de cada test.
Els resultats mostren diferències significatives entre els estudiants provinents de centres tradicionals
i els provinents d’altres centres. Aquest estudi també revela aspectes com que els estudiants que
es perceben creatius no mostren el mateix resultat positiu en els resultats dels altres estudis,
depenent del test apareixen diferències significatives segons el curs dels estudiants i que aquests
associen la creativitat majoritàriament a les propostes lliures o de creació i innovació.
Keywords
creativity , university students , creativity scores , verbal creativity , figurative creativity , selfperception , creativitat , estudiants universitaris , mesura de la creativitat , creativitat verbal , creativitat figurativa , autopercepcióLine of work
Eduació Infantil::Psicologia::CreativitatCollections
- Psicologia [59]
The following license files are associated with this item:
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
La creativitat dels infants segons la metodologia d'aula i el rol docent: anàlisi i estudi de la creativitat dels infants de P5 en quatre escoles
Rodríguez Llorens, Clara (Socials-UAB, 2018-05-07)El rol que adopta l’adult a l’aula, i el tipus de metodologia que empra en aquesta, esdevé quelcom clau en el procés educatiu, i en la creativitat dels nens i nenes (Csikzentmihalyi 1966, Torrance 1965, Romo (1987). És per ... -
Influència de l'entorn familiar-estils de criança i altres variables- en el desenvolupament de la creativitat infantil
Pera Pons, Aida (Socials-UVic, 2019-05-20)En el present estudi s’han analitzat les relacions que s’estableixen entre la creativitat, els estils de criança i altres variables socioculturals i sociodemogràfiques. La finalitat principal és descobrir les influències ... -
La creativitat i l'adquisició de la lectoescriptura en la segona etapa d'educació infantil
Sanchez Ramos, Ester (Socials-UAB, 2018-05-07)En el present estudi, s’investiga si la creativitat i la lectoescriptura tenen relació entre si i si l’actuació docent i la metodologia d’aula influeixen en el desenvolupament d’aquestes dues variables. Les pràctiques ...