La creativitat en els i les estudiants del grau d'educació infantil: estudi comparatiu de la creativitat percebuda i real al llarg dels diferents cursos del curs 2018-2019 de la universitat UManresa
Ver/descargar
Fecha
2019-05-20Autor
Tutor/director
Tipo de trabajo
Projecte de recercaCondiciones de acceso
Acceso abiertoMetadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
L'estudi que s'exposa a continuació consisteix a mesurar els diferents tipus de creativitat dels
estudiants del Grau d'Educació Infantil de la Universitat UVIC-UCC de Manresa. La finalitat d'aquest
treball és comprovar si la metodologia impartida en centres educatius previs i en la mateixa
universitat afavoreixen el desenvolupament de la creativitat. A partir d’un qüestionari, tres jocs del
TTCT (Torrance, 1974) i el test de creativitat VALCREA (Elices, Palazuelo y Del Caño, 2003) es vol
comprovar si existeixen diferències entre els cursos i entre els resultats obtinguts de cada test.
Els resultats mostren diferències significatives entre els estudiants provinents de centres tradicionals
i els provinents d’altres centres. Aquest estudi també revela aspectes com que els estudiants que
es perceben creatius no mostren el mateix resultat positiu en els resultats dels altres estudis,
depenent del test apareixen diferències significatives segons el curs dels estudiants i que aquests
associen la creativitat majoritàriament a les propostes lliures o de creació i innovació.
Palabras clave
creativity , university students , creativity scores , verbal creativity , figurative creativity , selfperception , creativitat , estudiants universitaris , mesura de la creativitat , creativitat verbal , creativitat figurativa , autopercepcióLínea de treball
Eduació Infantil::Psicologia::CreativitatColecciones
- Psicologia [59]
El ítem tiene asociados los siguientes ficheros de licencia:
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain
Ítems relacionados
Mostrando ítems relacionados por Título, autor o materia.
-
La creativitat dels infants segons la metodologia d'aula i el rol docent: anàlisi i estudi de la creativitat dels infants de P5 en quatre escoles
Rodríguez Llorens, Clara (Socials-UAB, 2018-05-07)El rol que adopta l’adult a l’aula, i el tipus de metodologia que empra en aquesta, esdevé quelcom clau en el procés educatiu, i en la creativitat dels nens i nenes (Csikzentmihalyi 1966, Torrance 1965, Romo (1987). És per ... -
Influència de l'entorn familiar-estils de criança i altres variables- en el desenvolupament de la creativitat infantil
Pera Pons, Aida (Socials-UVic, 2019-05-20)En el present estudi s’han analitzat les relacions que s’estableixen entre la creativitat, els estils de criança i altres variables socioculturals i sociodemogràfiques. La finalitat principal és descobrir les influències ... -
La creativitat i l'adquisició de la lectoescriptura en la segona etapa d'educació infantil
Sanchez Ramos, Ester (Socials-UAB, 2018-05-07)En el present estudi, s’investiga si la creativitat i la lectoescriptura tenen relació entre si i si l’actuació docent i la metodologia d’aula influeixen en el desenvolupament d’aquestes dues variables. Les pràctiques ...