Mostra el registre d'unitat simple

dc.contributorCano Autet, Meritxell
dc.contributor.authorPera Pons, Aida
dc.date.accessioned2019-07-17T07:44:56Z
dc.date.available2019-07-17T07:44:56Z
dc.date.issued2019-05-20
dc.identifier.urihttp://repositori.umanresa.cat/1/373
dc.description.abstractEn el present estudi s’han analitzat les relacions que s’estableixen entre la creativitat, els estils de criança i altres variables socioculturals i sociodemogràfiques. La finalitat principal és descobrir les influències que té l’entorn familiar respecte el desenvolupament de la creativitat durant l’etapa de l’educació infantil. La metodologia utilitzada ha constat de tres instruments: el joc 3 de línies paral·leles de la bateria figurativa de Torrance (1966) per mesurar la creativitat dels nens/es; l’adaptació del test PCRI de Maccoby i Martin (1983) per tal de determinar els estils de criança; i finalment un qüestionari que recollia dades socioculturals i sociodemogràfiques de la família com ara el nombre de fills, l’edat o l’hàbit lector, entre altres. Van participar en l’estudi 40 infants de P5 i 74 pares i mares, provinents de quatre escoles situades a les comarques del Berguedà i el Bages. Els resultats obtinguts afirmen que la mostra analitzada obté altes puntuacions en hàbits comunicatius, establiment de límits, participació en la criança i gaudi en la paternitat/maternitat. Pel que fa al recolzament, l’autonomia i la distribució de rols els resultats han estat més repartits. Tanmateix, en els estils de criança, l’estudi es divideix en dos grans grups: les dades que concorden amb la literatura, on l’estil democràtic és el més acceptat per la comunicació i imposició de límits; i les respostes que posen en evidència que la poca satisfacció i distribució de rols fomenten la creativitat dels/es fills/es. Finalment, les altres variables analitzades deixen palès que el número de germans i el temps que es dedica a mirar la TV influencien en la creativitat, a diferència de l’edat dels progenitors.ca
dc.format.extent84 p.ca
dc.language.isocatca
dc.publisherSocials-UVicca
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/*
dc.subjectcreativityca
dc.subjectparenting stylesca
dc.subjectsociocultural and sociodemographic variablesca
dc.subjectchildhood educationca
dc.subjectcreativitatca
dc.subjectestils de criança/parentalsca
dc.subjectvariables socioculturals i sociodemogràfiquesca
dc.subjecteducació infantilca
dc.subject.classification2Línies de treball::Eduació Infantil::Psicologia::Creativitatca
dc.titleInfluència de l'entorn familiar-estils de criança i altres variables- en el desenvolupament de la creativitat infantilca
dc.typeBachelor thesisca
dc.rights.accessOpen Accessca
dc.subject.lemacCreativitat en els infantsca
dc.subject.lemacFamíliaca
dc.subject.lemacInfants -- Criançaca
dc.description.typeProjecte de recercaca


Fitxers d'aquest element

Thumbnail

Aquest element apareix a les col·leccions següents

  • Psicologia [59]
    Treballs vinculats amb la psicologia de l'infant en etapa 0-6 anys: intel·ligència, emocions, moviment i desenvolupament

Mostra el registre d'unitat simple

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain