Influència de l'entorn familiar-estils de criança i altres variables- en el desenvolupament de la creativitat infantil
Ver/descargar
Fecha
2019-05-20Autor
Tutor/director
Tipo de trabajo
Projecte de recercaCondiciones de acceso
Acceso abiertoMetadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
En el present estudi s’han analitzat les relacions que s’estableixen entre la creativitat, els estils de criança i altres variables socioculturals i sociodemogràfiques. La finalitat principal és descobrir les influències que té l’entorn familiar respecte el desenvolupament de la creativitat durant l’etapa de l’educació infantil.
La metodologia utilitzada ha constat de tres instruments: el joc 3 de línies paral·leles de la bateria figurativa de Torrance (1966) per mesurar la creativitat dels nens/es; l’adaptació del test PCRI de Maccoby i Martin (1983) per tal de determinar els estils de criança; i finalment un qüestionari que recollia dades socioculturals i sociodemogràfiques de la família com ara el nombre de fills, l’edat o l’hàbit lector, entre altres. Van participar en l’estudi 40 infants de P5 i 74 pares i mares, provinents de quatre escoles situades a les comarques del Berguedà i el Bages.
Els resultats obtinguts afirmen que la mostra analitzada obté altes puntuacions en hàbits comunicatius, establiment de límits, participació en la criança i gaudi en la paternitat/maternitat. Pel que fa al recolzament, l’autonomia i la distribució de rols els resultats han estat més repartits. Tanmateix, en els estils de criança, l’estudi es divideix en dos grans grups: les dades que concorden amb la literatura, on l’estil democràtic és el més acceptat per la comunicació i imposició de límits; i les respostes que posen en evidència que la poca satisfacció i distribució de rols fomenten la creativitat dels/es fills/es. Finalment, les altres variables analitzades deixen palès que el número de germans i el temps que es dedica a mirar la TV influencien en la creativitat, a diferència de l’edat dels progenitors.
Palabras clave
creativity , parenting styles , sociocultural and sociodemographic variables , childhood education , creativitat , estils de criança/parentals , variables socioculturals i sociodemogràfiques , educació infantilLínea de treball
Eduació Infantil::Psicologia::CreativitatColecciones
- Psicologia [59]
El ítem tiene asociados los siguientes ficheros de licencia: