Influència de l'entorn familiar-estils de criança i altres variables- en el desenvolupament de la creativitat infantil
View/ Open
Date
2019-05-20Author
Tutor/director
Bachelor thesis type
Projecte de recercaRight access
Open AccessMetadata
Show full item recordAbstract
En el present estudi s’han analitzat les relacions que s’estableixen entre la creativitat, els estils de criança i altres variables socioculturals i sociodemogràfiques. La finalitat principal és descobrir les influències que té l’entorn familiar respecte el desenvolupament de la creativitat durant l’etapa de l’educació infantil.
La metodologia utilitzada ha constat de tres instruments: el joc 3 de línies paral·leles de la bateria figurativa de Torrance (1966) per mesurar la creativitat dels nens/es; l’adaptació del test PCRI de Maccoby i Martin (1983) per tal de determinar els estils de criança; i finalment un qüestionari que recollia dades socioculturals i sociodemogràfiques de la família com ara el nombre de fills, l’edat o l’hàbit lector, entre altres. Van participar en l’estudi 40 infants de P5 i 74 pares i mares, provinents de quatre escoles situades a les comarques del Berguedà i el Bages.
Els resultats obtinguts afirmen que la mostra analitzada obté altes puntuacions en hàbits comunicatius, establiment de límits, participació en la criança i gaudi en la paternitat/maternitat. Pel que fa al recolzament, l’autonomia i la distribució de rols els resultats han estat més repartits. Tanmateix, en els estils de criança, l’estudi es divideix en dos grans grups: les dades que concorden amb la literatura, on l’estil democràtic és el més acceptat per la comunicació i imposició de límits; i les respostes que posen en evidència que la poca satisfacció i distribució de rols fomenten la creativitat dels/es fills/es. Finalment, les altres variables analitzades deixen palès que el número de germans i el temps que es dedica a mirar la TV influencien en la creativitat, a diferència de l’edat dels progenitors.
Keywords
creativity , parenting styles , sociocultural and sociodemographic variables , childhood education , creativitat , estils de criança/parentals , variables socioculturals i sociodemogràfiques , educació infantilLine of work
Eduació Infantil::Psicologia::CreativitatCollections
- Psicologia [59]
The following license files are associated with this item: