Browsing by Author "Niort, Jannick"
Now showing items 1-18 of 18
-
Anàlisi de la gestió de les emocions en les sessions de psicomotricitat a l’educació infantil
Heras Trejo, Laura (Socials-UVic, 2020-06)Aquest treball de final de grau es basa en tres conceptes essencials en l’educació infantil: moviments, psicomotricitat i emocions. És important tenir en compte que els infants presenten una necessitat innata de moviment, ... -
Autoconcepte, creativitat i nivell socioeconòmic: un estudi comparatiu en el segon cicle d’educació infantil
Arola Castro, Anna (Socials-UVic, 2022-06-13)Amb el present Treball de Final de Grau es pretén, com a principal objectiu, analitzar la possible incidència del nivell socioeconòmic d’un individu en el seu nivell de creativitat i d’autoconcepte. Aquesta correspondència ... -
Les competències dels i de les mestres de l'escola bressol en el coneixement de l'educació corporal a través de la psicomotricitat
Lara Vilar, Miriam (Socials-UAB, 2019-05)La finalitat d’aquest treball d’investigació és aprofundir en la formació que tenen els i les docents de les escoles bressol en l’educació corporal a través de la pràctica psicomotriu. Per fer-ho ens centrarem a fer una ... -
Construcció d’un material nou per experimentar la deambulació
Garcia Sánchez, Alicia (Socials-UVic, 2019-06)La motricitat és una disciplina que es treballa en els infants d’una forma global, on es desenvolupa diferents capacitats afectives, cognitives i motrius. Per aquest motiu es pot trobar en aquest document una mirada ... -
La conversa entesa com a generadora de coneixement
Casas Peña, Alba (Socials-UAB, 2018)Actualment, la conversa pren un paper secundari en les pràctiques educatives de les escoles, en lloc de ser l’eix central de tota intervenció, ja que és utilitzada, tal com exposa Portillo (1992), per omplir aquelles estones ... -
L'educació corporal en quatre escoles d'educació infantil
Gómez Caro, Raquel (Socials-UAB, 2018)El present treball mostra els resultats de l’observació de les sessions de psicomotricitat realitzades en quatre escoles, dins el curs de P-4 i en un grup inter-nivell. Es realitza un estudi comparatiu, observant activament, ... -
Els efectes de les abraçades en infants amb conductes agressives
Flores Cordones, Joan (Socials-UVic, 2019-05-20)Aquest treball de final de grau està realitzat des d’una perspectiva teòrica-pràctica que té com a objectiu principal investigar i comprovar si les abraçades redueixen l’agressivitat dels infants que contenen trets ... -
L'escola inclusiva i els videojocs: un nou recurs a l'aula
Suarez de Pedro, Raquel (Socials-UVic, 2021-06)L’estudi té com a objectiu analitzar les diferents perspectives que tenen les mestres i les famílies envers la utilització de videojocs com a recurs didàctic i d’inclusió per tal de poder introduir-los a l’aula. Per ... -
Expressió corporal i autisme: comparativa entre dos infants amb i sense autisme
Porto Sánchez, Mireia (Socials-UAB, 2018-05-07)La finalitat d’aquest estudi és comparar un infant amb autisme i un infant sense autisme en l’àmbit de l’expressió corporal, centrat en el moviment i l’actitud, i comprovar si al llarg de les sessions observades es ... -
El gateig en relació amb l’equilibri i la lateralitat en infants de 1 a 3 anys
Ruiz Murillo, Sheila (Socials-UVic, 2020-06)Autors de diverses disciplines científiques Le Boulch, Sugrañes i Àngel, entre d’altres, han estudiat durant dècades sobre els components objecte d’estudi d’aquest treball. En aquest s’avalua una mostra total de 40 infants ... -
Influència del part en relació amb el desenvolupament motor dels infants
Luján Ujaque, Judith (Socials-UVic, 2021-06)En el present Treball de Fi de Grau es planteja com a objectiu organitzar una aula de lactants amb material i mobiliari específic de la Metodologia Pikler, per comprovar si hi ha influència d’aspectes del moment del ... -
Ioga i atenció selectiva en infants de 6 anys
Abia Romero, Laia (Socials-UVic, 2020-06)L’estudi té com a objectiu analitzar des d’una perspectiva teòrica-pràctica si la tècnica del ioga augmenta la capacitat d’atenció selectiva i el control inhibitori, fent que els infants centrin més atenció i inhibeixin ... -
L’inici de la deambulació a tres escoles de primera infància
López Casanovas, Montse (Socials-UAB, 2018-05-07)L’inici de la deambulació és un procés complex pel desenvolupament psicomotriu de l’infant, el qual està condicionat per l’entorn on es troba el nen i/o nena (Pikler, 1969). Fent que sigui essencial el reforç i el compromís ... -
El mètode Aucouturier en sis escoles
Pérez Mestres, Debora (Socials-UAB, 2018-05-07)Aquesta recerca té com a finalitat observar com s’utilitza el mètode Aucouturier a les escoles. S’han dut a terme les observacions, analitzant les diferents fases de la sessió, observant la interacció dels infants i ... -
Mindfulness i atenció sostinguda amb infants de 5 anys
Alcaraz Mateos, Sandra (Socials-UVic, 2021-06)En el present estudi s’analitza l’efecte que provoca la pràctica de mindfulness, al llarg de cinc setmanes, en relació a la capacitat d’atenció sostinguda (manteniment de l’atenció) en dos grups de 10 i 11 alumnes ... -
La psicomotricitat a la segona etapa d’Educació Infantil a l'escola
López Guil, Marina (Socials-UAB, 2019-06)La psicomotricitat és una eina molt important a considerar en el desenvolupament dels infants, ja que té en compte l’acció conjunta del moviment i la ment. Per aquest motiu, en l’educació, s’ha de fer una mirada global i ... -
Relació entre la motricitat global i l’aprenentatge de la lectura i de l’escriptura
Pérez García, Judit (Socials-UVic, 2019-05-20)L’escriptura i la lectura estan influenciades pel desenvolupament motriu, processos de l’ésser humà que estan en continua evolució. Autors de diverses disciplines científiques com Ajuriaguerra, Piaget o Le Boulch entre ... -
El treball del moviment corporal en classes de música: estudi de centres d’educació especial i centres d’educació ordinària
Teixidó Ferrer, Marina (Socials-UAB, 2018-05-07)Aquest treball de final de grau estudia l’ús què es fa del moviment corporal en les aules de música. És a dir, com es vincula el moviment amb la música i de quina manera es realitza. Això, es vol descobrir realitzant una ...