Browsing by Author "García Collado, Francis"
Now showing items 1-11 of 11
-
Anàlisi de les emocions provocades per la COVID a través dels dibuixos infantils en diverses escoles de Manresa
Alonso Andrés, Cristina (Socials-UVic, 2022-06)La Covid-19 ha estat, i és, un tema que ha afectat en la nostra societat; el confinament, les mascaretes, i la manera com irrompé en les nostres vides. És per això que l’objectiu d’aquesta investigació ha estat veure com ... -
Anàlisi de les metodologies utilitzades pel professorat d’educació infantil del Bages envers infants amb TDAH
Arboix Cots, Karuna (Socials-UVic, 2021-07-14)El diagnòstic del Trastorn per Dèficit d’Atenció amb Hiperactivitat ha tingut una crescuda en els últims anys que ha fet que les escoles disposin de protocols i metodologies concretes per tal d’assegurar una bona actuació ... -
Anàlisi de tres centres educatius sobre la gestió del protocol d’actuació que proposa la Generalitat de Catalunya envers un infant amb TDAH
Guerrero López, Lorena (Socials-UVic, 2020-06)El protocol establert per la Generalitat de Catalunya envers un infant amb TDAH afirma que la diagnosi clínica del TDAH es fa dels sis anys en endavant, però que, no obstant això, abans d’aquesta edat es poden observar ... -
Anàlisi dels rols de gènere al pati
Ribera Codina, Mireia (Socials-UVic, 2022-06)El present Treball de Final de Grau s'analitza els rols de gènere al pati, com aquests es potencien i com es poden abolir. Tenint en compte la importància de la transmissió dels valors en l'educació, la següent investigació ... -
Anàlisi d’un recull de contes que promouen treballar la resiliència
Costa Crispí, Marina (Socials-UVic, 2019-05)La resiliència és la capacitat de superar qualsevol adversitat de la vida. Ens permet als éssers humans a seguir endavant, tot i passar-nos quelcom desagradable i fins i tot traumatitzant. Avui en dia als infants que tenim ... -
Coneixement d'un grup de mestres de la ciutat de Manresa respecte el TDAH en base a la seva formació
Valdez Thomen, Mònica Sílvia (Socials-UVic, 2020-06)No existeix un marcador biològic amb què es puguin basar els especialistes per realitzar diagnòstics de TDAH (Corrigan i Whitaker, 2017). Tanmateix, a escala mundial, aproximadament el 5% dels infants són diagnosticats ... -
El coneixement dels i les mestres d'educació infantil sobre el TDAH
Sarmiento Charles, Irina (Socials-UVic, 2020-06)Un dels trastorns més comuns diagnosticats en les etapes de la infància i adolescència ha sigut el Trastorn per Dèficit d’Atenció amb Hiperactivitat (TDAH). Tot i el gran nombre de diagnosticats hi ha hagut molts ... -
L'escola inclusiva amb alumnes amb TDAH: eines, mitjans i reptes del personal docent: elaboració d'un material per al treball de l'atenció sostinguda
Castellar Benito, Tiaré (Socials-UVic, 2021-07-14)Amb aquest Treball de Fi de Grau, s’ha volgut fer un estudi sobre el Trastorn per Dèficit d’Atenció i Hiperactivitat1, les seves aproximacions teòriques, simptomatologia, criteris de diagnòstic i, per altra banda, s’ha ... -
Fomentar la resiliència educativa: és important l'educació emocional de les mestres?
González Domínguez, Clàudia Esperança (Socials-UVic, 2019-05)El següent treball de final de grau té com a temes principals la resiliència i l’educació emocional. La resiliència és la capacitat de l’ésser humà per fer front a les adversitats de la vida i ser transformat positivament ... -
La importància de la resiliència a les aules d'infantil
Fernández Sos, María (Socials-UVic, 2019)El propòsit del treball és observar si la resiliència, en l'etapa d'educació infantil (0-6), té importància pels centres educatius i per les famílies. A més de conèixer o saber si la porten a la pràctica a les aules, de ... -
La resiliència a l’educació infantil: coneixement i promoció
Lluch Saumell, Neus (Socials-UVic, 2019-05)La resiliència és un constructe versàtil entès per diversos autors i autores com a procés dinàmic entre la persona i l’entorn que es genera a partir de la interacció entre els mecanismes de resiliència i de no resiliència, ...