Competències emocionals en mestres en formació i en actiu de Catalunya i els Estats Units d'Amèrica
Data
2020-06Autor
Tutor/director
Tipus de treball
Projecte de recercaCondicions d'accés
Accés restringitMetadades
Mostra el registre d'unitat completAbstract
Els estudis destaquen la importància que les mestres d’educació infantil tinguin formació en competències emocionals, per tal de millorar la qualitat de l’educació i assolir amb èxit la seva professió. No obstant això, no hi ha gaire informació sobre les competències emocionals de les mestres i com influeixen en la seva pràctica. La finalitat d’aquest estudi és identificar les competències emocionals de les mestres en formació i en actiu de Catalunya i els Estats Units d’Amèrica, per tal de detectar les necessitats de formació. Per fer-ho, s’ha emprat la metodologia quantitativa mitjançant l’elaboració d’un model de competències emocionals a expertes en l’àmbit i fent ús del Qüestionari de Desenvolupament Emocional d’Adults (QDE-A) adaptat als dos grups de mestres d’ambdós països. Els resultats apunten que les mestres presenten un bon domini en competències emocionals, però cal seguir treballant en aquest àmbit per adquirir un nivell màxim possible.
Paraules clau
mestres educació infantil , formació mestres , competències emocionals , metodologia quantitativa , childhood education teachers , teachers training , emotional competences , quantitative methodologyMatèries
Intel·ligència emocional , Educació emocional , Mestres d'educació infantil -- Psicologia , Mestres -- FormacióSublínia de treball
Eduació Infantil::Psicologia::EmocionsCol·leccions
- Psicologia [59]
Els fitxers de llicència següents estan associats amb aquest element: