Competències emocionals en mestres en formació i en actiu de Catalunya i els Estats Units d'Amèrica
Fecha
2020-06Autor
Tutor/director
Tipo de trabajo
Projecte de recercaCondiciones de acceso
Acceso restringidoMetadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
Els estudis destaquen la importància que les mestres d’educació infantil tinguin formació en competències emocionals, per tal de millorar la qualitat de l’educació i assolir amb èxit la seva professió. No obstant això, no hi ha gaire informació sobre les competències emocionals de les mestres i com influeixen en la seva pràctica. La finalitat d’aquest estudi és identificar les competències emocionals de les mestres en formació i en actiu de Catalunya i els Estats Units d’Amèrica, per tal de detectar les necessitats de formació. Per fer-ho, s’ha emprat la metodologia quantitativa mitjançant l’elaboració d’un model de competències emocionals a expertes en l’àmbit i fent ús del Qüestionari de Desenvolupament Emocional d’Adults (QDE-A) adaptat als dos grups de mestres d’ambdós països. Els resultats apunten que les mestres presenten un bon domini en competències emocionals, però cal seguir treballant en aquest àmbit per adquirir un nivell màxim possible.
Palabras clave
mestres educació infantil , formació mestres , competències emocionals , metodologia quantitativa , childhood education teachers , teachers training , emotional competences , quantitative methodologyMaterias
Intel·ligència emocional , Educació emocional , Mestres d'educació infantil -- Psicologia , Mestres -- FormacióLínea de treball
Eduació Infantil::Psicologia::EmocionsColecciones
- Psicologia [59]
El ítem tiene asociados los siguientes ficheros de licencia: