Els efectes de les abraçades en infants amb conductes agressives
Visualitza/ Obre
Data
2019-05-20Autor
Tutor/director
Tipus de treball
Projecte de recercaCondicions d'accés
Accés restringitMetadades
Mostra el registre d'unitat completAbstract
Aquest treball de final de grau està realitzat des d’una perspectiva teòrica-pràctica
que té com a objectiu principal investigar i comprovar si les abraçades redueixen
l’agressivitat dels infants que contenen trets agressius en l’etapa d’Educació Infantil.
Tremblay et al. (2008) comenten que l’afecte és imprescindible per reduir i/o eliminar
l’agressivitat dels infants. A més, altres autors com Keating (1983), també comenten
que les abraçades ajuden a calmar els infants i els permeten contenir la seva
agressivitat. Per tant, per corroborar o refutar algunes d’aquestes afirmacions, s’ha
dut a terme una intervenció en una escola pública, més concretament en una aula de
P5 corresponent al segon cicle d’Educació Infantil. Aquesta intervenció s’ha basat en
una recollida d’informació a partir l’observació directa dels infants en l’esbarjo,
utilitzant graelles d’observació i un test d’agressivitat. A més, també s’ha realitzat una
activitat d’abraçades diària per veure si aquesta va tenint efecte o no en els infants
agressius. Finalment s’ha demostrat que, en una part mínima, hi ha un resultat positiu
en relació amb el fet de treballar les abraçades per reduir l’agressivitat en els infants.
Paraules clau
agressivitat infantil, beneficis d’abraçar, gestió emocional, habilitats socials, empatia , child aggressiveness, hate benefits, emotional management, social skills, empathySublínia de treball
Eduació Infantil::Psicologia::EmocionsCol·leccions
- Psicologia [59]
Els fitxers de llicència següents estan associats amb aquest element: