Els efectes de les abraçades en infants amb conductes agressives
Ver/descargar
Fecha
2019-05-20Autor
Tutor/director
Tipo de trabajo
Projecte de recercaCondiciones de acceso
Acceso restringidoMetadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
Aquest treball de final de grau està realitzat des d’una perspectiva teòrica-pràctica
que té com a objectiu principal investigar i comprovar si les abraçades redueixen
l’agressivitat dels infants que contenen trets agressius en l’etapa d’Educació Infantil.
Tremblay et al. (2008) comenten que l’afecte és imprescindible per reduir i/o eliminar
l’agressivitat dels infants. A més, altres autors com Keating (1983), també comenten
que les abraçades ajuden a calmar els infants i els permeten contenir la seva
agressivitat. Per tant, per corroborar o refutar algunes d’aquestes afirmacions, s’ha
dut a terme una intervenció en una escola pública, més concretament en una aula de
P5 corresponent al segon cicle d’Educació Infantil. Aquesta intervenció s’ha basat en
una recollida d’informació a partir l’observació directa dels infants en l’esbarjo,
utilitzant graelles d’observació i un test d’agressivitat. A més, també s’ha realitzat una
activitat d’abraçades diària per veure si aquesta va tenint efecte o no en els infants
agressius. Finalment s’ha demostrat que, en una part mínima, hi ha un resultat positiu
en relació amb el fet de treballar les abraçades per reduir l’agressivitat en els infants.
Palabras clave
agressivitat infantil, beneficis d’abraçar, gestió emocional, habilitats socials, empatia , child aggressiveness, hate benefits, emotional management, social skills, empathyLínea de treball
Eduació Infantil::Psicologia::EmocionsColecciones
- Psicologia [59]
El ítem tiene asociados los siguientes ficheros de licencia: