L’inici de la deambulació a tres escoles de primera infància
Visualitza/ Obre
Data
2018-05-07Autor
Tutor/director
Tipus de treball
Projecte de recercaCondicions d'accés
Accés restringitMetadades
Mostra el registre d'unitat completAbstract
L’inici de la deambulació és un procés complex pel desenvolupament psicomotriu
de l’infant, el qual està condicionat per l’entorn on es troba el nen i/o nena (Pikler,
1969). Fent que sigui essencial el reforç i el compromís de les escoles de primera
infància. Per aquest motiu, l’objectiu principal d’aquest estudi és conèixer i
comparar els diferents recursos materials que s’ofereixen, als infants, per afavorir
aquest impàs del gateig a la deambulació. Això, s’ha pogut dur a terme a través
d’una sèrie d’observacions a tres escoles de primera infància i de sis entrevistes.
Partint d’una metodologia qualitativa i tenint en compte que les observacions i les
entrevistes s’han enregistrat mitjançant vídeos, imatges i gravacions de veu, s’ha
vist que totes les etapes prèvies a la deambulació són molt importants pel bon
desenvolupament psicomotriu. Les escoles observades han mostrat un alt
compromís en aquesta etapa, tenint una gran diversitat de recursos materials a
l’aula, enfocats a reforçar i estimular a aquells infants que es troben a l’etapa de la
deambulació. Tot i això, s’ha observat un gran desconeixement per part de les
famílies sobre els recursos materials dels quals disposen, els infants, a l’aula.
També, s’ha evidenciat un clar desaconsellament d’alguns estris com dels saltadors
i principalment dels caminadors, els quals poden provocar lesions i retard a l’inici de
la marxa. D’altra banda, el peu del nadó està en constant creixement i per tant,
s’han de tenir en compte les característiques adequades del calçat. Això, és molt
important per prevenir possibles alteracions podològiques posteriors (González,
2000).
Paraules clau
recursos materials per l'inici de la deambulació , desenvolupament psicomotriu , calçat infantil adequat , Motor ability in children , Infants-Walking , Teaching--Aids and devices , Baby bootiesSublínia de treball
Eduació Infantil::Psicologia::Moviment i cosCol·leccions
- Psicologia [59]
Els fitxers de llicència següents estan associats amb aquest element: