Mostra el registre d'unitat simple
L’inici de la deambulació a tres escoles de primera infància
dc.contributor | Niort, Jannick | |
dc.contributor.author | López Casanovas, Montse | |
dc.date.accessioned | 2018-07-26T08:43:51Z | |
dc.date.available | 2018-07-26T08:43:51Z | |
dc.date.issued | 2018-05-07 | |
dc.identifier.uri | http://repositori.umanresa.cat/1/297 | |
dc.description.abstract | L’inici de la deambulació és un procés complex pel desenvolupament psicomotriu de l’infant, el qual està condicionat per l’entorn on es troba el nen i/o nena (Pikler, 1969). Fent que sigui essencial el reforç i el compromís de les escoles de primera infància. Per aquest motiu, l’objectiu principal d’aquest estudi és conèixer i comparar els diferents recursos materials que s’ofereixen, als infants, per afavorir aquest impàs del gateig a la deambulació. Això, s’ha pogut dur a terme a través d’una sèrie d’observacions a tres escoles de primera infància i de sis entrevistes. Partint d’una metodologia qualitativa i tenint en compte que les observacions i les entrevistes s’han enregistrat mitjançant vídeos, imatges i gravacions de veu, s’ha vist que totes les etapes prèvies a la deambulació són molt importants pel bon desenvolupament psicomotriu. Les escoles observades han mostrat un alt compromís en aquesta etapa, tenint una gran diversitat de recursos materials a l’aula, enfocats a reforçar i estimular a aquells infants que es troben a l’etapa de la deambulació. Tot i això, s’ha observat un gran desconeixement per part de les famílies sobre els recursos materials dels quals disposen, els infants, a l’aula. També, s’ha evidenciat un clar desaconsellament d’alguns estris com dels saltadors i principalment dels caminadors, els quals poden provocar lesions i retard a l’inici de la marxa. D’altra banda, el peu del nadó està en constant creixement i per tant, s’han de tenir en compte les característiques adequades del calçat. Això, és molt important per prevenir possibles alteracions podològiques posteriors (González, 2000). | ca |
dc.format.extent | 71 p. | ca |
dc.language.iso | cat | ca |
dc.publisher | Socials-UAB | ca |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ | * |
dc.subject | recursos materials per l'inici de la deambulació | ca |
dc.subject | desenvolupament psicomotriu | ca |
dc.subject | calçat infantil adequat | ca |
dc.subject | Motor ability in children | ca |
dc.subject | Infants-Walking | ca |
dc.subject | Teaching--Aids and devices | ca |
dc.subject | Baby booties | ca |
dc.subject.classification2 | Línies de treball::Eduació Infantil::Psicologia::Moviment i cos | ca |
dc.title | L’inici de la deambulació a tres escoles de primera infància | ca |
dc.type | Bachelor thesis | ca |
dc.rights.access | Restricted access | ca |
dc.subject.lemac | Infants -- Desenvolupament | |
dc.subject.lemac | Locomoció humana | |
dc.subject.lemac | Aprenentatge motor | |
dc.description.type | Projecte de recerca | ca |
Fitxers d'aquest element
Aquest element apareix a les col·leccions següents
-
Psicologia [59]
Treballs vinculats amb la psicologia de l'infant en etapa 0-6 anys: intel·ligència, emocions, moviment i desenvolupament