L'escola inclusiva amb alumnes amb TDAH: eines, mitjans i reptes del personal docent: elaboració d'un material per al treball de l'atenció sostinguda
Date
2021-07-14Author
Tutor/director
Bachelor thesis type
Projecte de recercaRight access
Restricted accessMetadata
Show full item recordAbstract
Amb aquest Treball de Fi de Grau, s’ha volgut fer un estudi sobre el Trastorn per Dèficit
d’Atenció i Hiperactivitat1, les seves aproximacions teòriques, simptomatologia, criteris
de diagnòstic i, per altra banda, s’ha cercat informació sobre l’escola inclusiva dins el
nostre sistema educatiu.
Partint de la recerca de diferents intervencions educatives dins l’aula amb infants TDAH,
en fer la menció d’infància i salut, també s’ha preparat un material a partir d’unes pautes
per poder captar, enfocar i mantenir l’atenció dels infants.
Amb això, s’ha creat una guia didàctica amb 50 propostes diferents i el seu material
pertinent.
Així doncs, amb la implementació del material dins l’aula, s’ha pogut observar un canvi
en l’infant i el grup d’aula, demostrant, com esmenten altres estudis, que les
intervencions conductuals a l’aula poden ser útils en aquest tipus de situacions. With this Final Degree Project, research has been carried out on Attention Deficit and
Hyperactivity Disorder, their theoretical approaches, symptomatology, diagnostic criteria,
and, on the other hand, information about inclusive schools has been searched within
our educational system
Based on the research on different educational interventions in classrooms with ADHD
children, making the mention of childhood and health, a material has also been created
based on guidelines to capture, focus and maintain the attention of children.
With this, a didactic guide has been created with 50 different proposals and their relevant
material to use it.
Therefore, with the implementation of the material in the classroom, a change has been
observed in the child and, within, in the classroom group, demonstrating, as other studies
mentioned, that behavioral interventions in the classroom can be useful in this type of
situation.
Keywords
Attention Deficit Disorder , Hyperactivity , Material , Inclusion , Intervention , Dèficit d'Atenció , Hiperactivitat , Material , Inclusió , Intervencióxmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-materies
Trastorn per dèficit d'atenció amb hiperactivitat , Intervenció educativa , Material didàcticCollections
- Psicologia [59]