El coneixement dels i les mestres d'educació infantil sobre el TDAH
Ver/descargar
Fecha
2020-06Autor
Tutor/director
Tipo de trabajo
Projecte de recercaCondiciones de acceso
Acceso restringidoMetadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
Un dels trastorns més comuns diagnosticats en les etapes de la infància i adolescència ha
sigut el Trastorn per Dèficit d’Atenció amb Hiperactivitat (TDAH). Tot i el gran nombre de
diagnosticats hi ha hagut molts professionals i científics que negaven l’evidència científica
d’aquest trastorn. Això suposava que molts dels professionals que s’enfrontaven al TDAH,
com eren el col·lectiu de mestres d’educació infantil, no tinguessin clares les directrius del
tema en qüestió. L’objectiu de la investigació va ser determinar el grau de coneixement que
tenien els/les mestres d’educació infantil sobre el TDAH a Manresa. La metodologia que es
va emprar en aquest treball va ser la mixta, ja que a partir del mètode quantitatiu es van
poder recollir les dades i a partir del mètode qualitatiu es van poder avaluar els resultats
basant-se en el marc teòric. La mostra va estar formada per 33 mestres que podrien
pertànyer a les 33 escoles de Manresa. L’anàlisi de les enquestes es va avaluar a partir de
5 blocs: les causes i origen; les característiques; les conseqüències; el diagnòstic i els
manuals; i la medicació, el tractament i la finalitat. Els resultats van mostrar que molts dels
docents enquestats tenien una base raonable de coneixements sobre què és el TDAH, tot
i que no eren suficients per poder adoptar un rol crític respecte al trastorn. En conclusió el
coneixement que tenien els enquestats estava orientat a la falta d’evidència en les bases
que sustentaven el TDAH
Palabras clave
TDAH, mestres educació infantil, evidència científica, formació, ADHD, early childhood education teachers, scientific evidence, trainingMaterias
Trastorn per dèficit d'atenció amb hiperactivitat , Infants hiperactius -- Educació , Mestres -- FormacióLínea de treball
Eduació Infantil::PsicologiaColecciones
- Psicologia [59]