Mostra el registre d'unitat simple
La intervenció logopèdica en infants amb deficiència auditiva a les escoles de la Catalunya Central
dc.contributor | Ramonet Tarrés, Montserrat | |
dc.contributor.author | Sánchez Martínez, Irene | |
dc.date.accessioned | 2020-06-29T06:13:35Z | |
dc.date.available | 2020-06-29T06:13:35Z | |
dc.date.issued | 2020-06 | |
dc.identifier.uri | http://repositori.umanresa.cat/1/538 | |
dc.description.abstract | Els infants amb deficiència auditiva presenten dificultats, en menor o major grau, en el llenguatge i la comunicació en funció del dèficit, del tipus i grau de pèrdua auditiva, de la relació amb l’entorn, de les característiques personals i de les actuacions familiars. Per això és necessari oferir una resposta educativa que inclogui una intervenció logopèdica. L’objectiu general d’aquest treball és conèixer la intervenció logopèdica en alumnes d’entre 3 i 12 anys amb deficiència auditiva i protetitzats de les escoles de la Catalunya Central. Com a objectiu específic, es pretén conèixer el treball cooperatiu entre el logopeda i el mestre d’audició i llenguatge (MALL) de centre. L’estudi que s’ha realitzat és d’orientació qualitativa i transversal mitjançant el disseny d’una entrevista semiestructurada enfocada a les logopedes de la Catalunya Central que intervenen amb infants sords dins l’àmbit educatiu. La prova pilot ha consistit en realitzar una entrevista a la logopeda del CREDA, que està destinada al centre ordinari amb projecte de suport intensiu a l’audició i el llenguatge del Bages i, a la MALL del mateix centre. Els resultats obtinguts mostren que la logopeda del CREDA i la MALL de centre configuren conjuntament el model d’intervenció, plantejant les hores d’atenció i els objectius lingüístics i curriculars a treballar, a partir de la pèrdua auditiva, el comportament lingüístic de l’alumne i les seves característiques. Després de portar a terme la prova pilot, es conclou que el suport específic que realitzen els logopedes del CREDA en alumnes amb dèficit auditiu dins l’àmbit educatiu, es porta a terme mitjançant una intervenció que incideix en els components del llenguatge, el treball auditiu i la comprensió. Aquesta actuació es veu reforçada quan es realitza en un centre ordinari amb projecte intensiu a l’audició i el llenguatge, atès que compta amb professionals especialitzats en pèrdua auditiva. | ca |
dc.format.extent | 44 p. | ca |
dc.language.iso | cat | ca |
dc.publisher | Salut-UVic | ca |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ | * |
dc.subject | infant, deficiència auditiva, llenguatge, comunicació, intervenció logopèdica, child, hearing impairment, language, communication, speech and language therapy intervention | ca |
dc.title | La intervenció logopèdica en infants amb deficiència auditiva a les escoles de la Catalunya Central | ca |
dc.type | Bachelor thesis | ca |
dc.rights.access | Open Access | ca |
dc.subject.lemac | Infants sords -- Llenguatge | ca |
dc.subject.lemac | Logopèdia per a infants | ca |
dc.description.type | Projecte de recerca | ca |