Show simple item record

dc.contributorNiort, Jannick
dc.contributor.authorLópez Guil, Marina
dc.date.accessioned2019-09-03T08:06:00Z
dc.date.available2019-09-03T08:06:00Z
dc.date.issued2019-06
dc.identifier.urihttp://repositori.umanresa.cat/1/432
dc.description.abstractLa psicomotricitat és una eina molt important a considerar en el desenvolupament dels infants, ja que té en compte l’acció conjunta del moviment i la ment. Per aquest motiu, en l’educació, s’ha de fer una mirada global i complexa observant tot el conjunt de la persona (Wallon, 1941). A partir d’aquesta idea, la hipòtesis plantejada en aquest treball d’investigació és que a les escoles innovadores el treball de la psicomotricitat es fa tenint en compte una metodologia concreta i a les escoles tradicionals no. L’objectiu principal és comparar com es treballa la psicomotricitat en escoles tradicionals i en escoles innovadores i així, conèixer quina és la formació que tenen els docents i les diferents filosofies d’escola. Per aconseguir-ho, s’han realitzat observacions en el segon cicle d’Educació Infantil en quatre escoles, dues d’innovadores i dues de tradicionals, s’ha realitzat 5 entrevistes a mestres i una altra a un especialista en psicomotricitat del CDIAP del Bages. A partir de l’anàlisi de les observacions i les entrevistes per mitjà d’una metodologia qualitativa, s’ha pogut veure que la psicomotricitat és fonamental per al desenvolupament motor, afectiu i cognitiu dels infants. Els resultats de les observacions han demostrat que a les escoles innovadores s’aplica el mètode Aucouturier i, a les escoles tradicionals es coneix la metodologia però l’aplicació depèn del mestre en concret. En totes, hi ha una aula específica de psicomotricitat condicionada amb material de diversa tipologia que permet realitzar activitats variades.ca
dc.format.extent67 p.ca
dc.language.isocatca
dc.publisherSocials-UABca
dc.subjectpsicomotricitat, escola innovadora i tradicional, Aucouturier, Educació Infantil, formació docents, observacióca
dc.subjectpsychomotor activity, innovator school, traditional school, Aucouturier, childhood education, teachers and observationca
dc.subject.classification2Línies de treball::Eduació Infantil::Psicologia::Moviment i cosca
dc.titleLa psicomotricitat a la segona etapa d’Educació Infantil a l'escolaca
dc.typeBachelor thesisca
dc.rights.accessRestricted accessca
dc.subject.lemacEducació psicomotriuca
dc.subject.lemacEducació infantilca
dc.subject.lemacPedagogiaca
dc.description.typeProjecte de recercaca


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

  • Psicologia [59]
    Treballs vinculats amb la psicologia de l'infant en etapa 0-6 anys: intel·ligència, emocions, moviment i desenvolupament

Show simple item record